Hit the road!

25 april 2024 - Niagara Falls KOA Holiday, Canada

Dinsdag 23 april 2024.
De wekker ⏰ staat geprogrammeerd op 07.00 uur maar ook zonder dit hulpmiddel ben ik om 06.00 uur al klaarwakker. Buiten raast het verkeer over de highway en aan de overkant stijgen en landen de eerste vliegtuigen op Toronto International Airport.

Reuring in de vroege ochtend
Om 08.30 uur ga ik maar eens bellen ☎️ met de Fraserway-locatie in Cookstown om te informeren of en hoe laat we kunnen worden opgehaald. Op onze mailtjes hebben we geen reactie gekregen en dat is niet des Fraserway’s. Na twee pogingen krijg ik iemand aan de lijn, maar die weet van niks. Ik geef mijn telefoonnummer door en ze zal vragen aan de afdeling “rentals” of iemand ons wil terugbellen. Afwachten maar, zit niks anders op. Na een kwartiertje belt Maya van Fraserway. Ze beweert dat ze tot twee keer toe ons per mail heeft proberen te bereiken. Dat zal best, maar wij hebben geen mail gekregen. Ik heb geen zin in een welles-nietes-gesprek dus ik vraag hoe laat we kunnen worden opgehaald. Ze vraagt in welk hotel we logeren, met hoeveel personen we zijn en hoe laat we opgehaald willen worden.  We geven voor de zoveelste keer door waar we verblijven en dat we met z’n tweeën zijn. We willen as soon as possible worden opgehaald. Maya informeert of 09.30 uur schikt. Ofcourse! Nou, dan komt de driver om 09.30 uur voorrijden en of we dan klaar willen staan in de lobby van het hotel. Sure! Pffffff, dat is gelukkig geregeld. We drinken nog even een beker koffie☕️ en gaan dan op ons gemak met onze bagage naar de lobby.

Wachten op het busje.
Uitchecken en wachten op de driver die warempel om klokslag 09.30 uur met zijn busje voor het hotel staat. Er zitten al twee passagiers in het busje, ein Ehepaar aus Deutschland🇩🇪. De rit naar Cookstown duurt zo’n drie kwartier. Zodra het busje stilstaat snelt das Ehepaar aus Deutschland 🇩🇪 naar binnen: wir sind zuerst. Wij wachten op onze beurt. Achter de balie zit Maya. Ik begroet haar en ze is so happy that we have made it. Anders wij wel.
Maya is in opleiding, want ze wordt stap voor stap door de incheckprocedure  begeleid door een dame die het proces van paperassen in orde maken goed onder de knie heeft. Nou begrijpen we ook waarom de mailtjes van Maya ons niet hebben bereikt.🤭.
Daarna volgt er een korte uitleg over de werking van het een en ander, wordt er gecontroleerd of er beschadigingen aan het vehikel zijn en krijgen we uiteindelijk groen licht om te starten aan ons “avontuur”.  Terwijl wij de koffers🧳 🧳 naar binnen sleuren worden nog even door een licenseplatebevestiger de licenseplates bevestigd aan ons huis voor de komende weken.
Om 12.30 uur gaan we op weg.

Daar gaan we dan!
In deze tijd van het jaar zijn er nog heel weinig campings geopend want het seizoen begint pas het eerste weekend van mei. Daarom besluiten we om meteen naar het zuiden te rijden richting de Niagara Falls. Ondertussen begint de lucht te betrekken en dreigt er regen. En het begint te waaien. Na een uurtje regent het flink en de wind💨 waait stevig en met vlagen. Niet fijn.
We hebben TomTom zo geprogrammeerd dat we in Brampton stoppen bij Walmart om boodschappen te doen. Altijd leuk!Fourageren🫣
Na het fourageren vertrekken we weer rond 16.00 uur en beginnen we aan het vervolg van de lange rit richting de eindbestemming van vandaag; de KOA camping bij Niagara Falls.
Het is een pittige rit en omdat we TomTom de grote wegen laten vermijden rijden we door verschillende regio’s. Met name wijngebieden en plaatsjes waar de rich and famous ongelooflijk riante optrekjes hebben. Raindrops keep falling 🎶
Uiteindelijk arriveren we om 19.00 uur bij de camping. Zodra we ons huis hebben geparkeerd op de plek waar staat “park here” komt er een reus van een beveiliger in een golfkarretje op ons af en informeert naar de last name. Venderweelen. But we do not have a reservation. O, oké, one moment. En weg is hij. Even later komt hij terug en mogen we met hem mee naar de receptie. Daar kunnen we inchecken bij een aardige dame. We hebben onderweg besloten dat we drie nachten willen blijven op deze plek. Gewoon om te acclimatiseren en bij te komen. Uiteraard is dat voor de dame geen enkel probleem. Nadat de administratie is afgerond en de financiële verplichtingen voldaan zijn krijgen we plek 125 toegewezen, gelegen aan Dawson Road. Full hookup with firepit. We stappen in ons huis en rijden naar plek 125. Blij dat we er zijn.
Als eerste elektriciteit en water aankoppelen, koffie maken, vervolgens de koffers🧳 🧳 leegmaken en de spullen zo goed en zo kwaad als het kan in de kastjes opbergen. Morgen zal ongetwijfeld het een en ander van plek wisselen maar dat zien we morgen wel. Voor nu is het mooi geweest.
Een lange, vermoeiende dag met veel, heel veel wind💨 en, voor de afwisseling, regen☔️. Op de teller staat : 255 km!

Jouw reactie