Countdown

1 mei 2022 - Venlo, Nederland

Zondag 01 mei 2022

Ruim een jaar geleden begon het met de opmerking “Zullen we samen een campertrip door Canada maken?” “We” zijn: Leo & ik (Sonja) en Mart & Marian.

Positief als we zijn gingen we ervan uit dat, tegen de tijd dat dit avontuur zou beginnen, Corona lang genoeg ons leven had vergalt en de beperkingen achter de rug zouden zijn. Uiteindelijk blijkt dat ook het geval te zijn. Hoewel we toch de nodige mondkapjes ingepakt hebben want die zullen we toch nog op bepaalde plekken moeten dragen.

Toen we uiteindelijk het besluit hadden genomen om met ons vieren dit avontuur aan te gaan volgden de nodige (culinaire) bijeenkomsten over en weer om de reisperiode te bepalen, welk type camper we zouden huren, welk gedeelte van Canada we zouden gaan (her)ontdekken en hoe de route er globaal uit zou gaan zien. Je moet tenslotte wel goed voorbereid zijn en onderling goed overleg is van groot belang.

Daarna volgde de definitieve boeking van campers en vlucht bij Travelhome, de organisatie waar wij (Leo en ik) in het verleden al vaker tot volle tevredenheid geboekt hebben.

En dan is nu, na een jaar van voorbereidingen, het moment aangebroken dat we eindelijk weer eens de grote plas over kunnen steken na al het Corona-gedeuns.

Corona heeft er wel voor gezorgd dat er behoorlijk wat administratieve handelingen gedaan moeten worden alvorens we het land binnen mogen, maar dat hebben we er graag voor over. Trudeau vindt het goed dat we komen, alle vaccinatiebewijzen zijn geüpload, eTA is “approved”, ArriveCAN is ingevuld, alle benodigde informatie hebben we digitaal en op papier, m.a.w. we zijn er helemaal klaar voor.

De koffers zijn gepakt, de wasmachine heeft zijn werk gedaan, de ijskast is leeg.

Maandagmorgen gaan we met de trein van Venlo naar Schiphol. Normaliter is dat een relaxte aangelegenheid want dan is het instappen in Venlo en uitstappen op Schiphol. Normaliter…… Maar nu dus niet. Er wordt voor de afwisseling aan het spoor gewerkt. Top-planning van de NS! Je kunt daarover näöle, maar dat heeft geen enkele zin. We reizen nu via Nijmegen, het minst vervelende alternatief.

Omdat we relaxed aan de lange vliegreis naar Edmonton (via Toronto) willen beginnen overnachten we op Schiphol in het CitizenM AirPort Hotel iets wat achteraf gezien een goede beslissing is geweest gezien de enorme chaos die er momenteel heerst op Schiphol. De laatste drie keren dat we vanaf Schiphol zijn vertrokken hebben we telkens daags voor vertrek naar de vakantiebestemming overnacht in dit hotel. Het ligt 500 meter verwijderd van de luchthaven, dus op een toplocatie.

Dinsdag kunnen we dan in alle vroegte en royaal vóór de geplande vertrektijd naar de vertrekhal kuieren en dan maar hopen dat de chaos ietsje minder zal zijn dan de afgelopen dagen het geval is geweest zodat we zonder al te veel obstakels dan aan onze roadtrip beginnen.

Zoals in het verleden ga ik proberen om dagelijks een verslag te maken van de avonturen die we, dit keer met ons vieren, gaan beleven in het mooie Canada. Uiteraard zijn we afhankelijk van de kwaliteit van het internet (als dat er is) maar dat zal over het algemeen niet zo’n probleem zijn. We gaan tenslotte niet naar een apenland.

Voor nu, heel veel groeten aan al onze “volgers” en een hartelijke welkom aan de nieuwe “leden”.

Leo, Sonja, Mart, Marian

1. Tim Verlaek:
    1 mei 2022
    Veel plezier met jullie komende reis. Ik ben zeer benieuwd heb Canada ook nog op mijn lijstje staan. Geniet ervan
  2. Annie Königshausen:
    1 mei 2022
    Heel veel plezier op jullie reis. Hoop voor jullie dat de chaos op Schiphol morgen een stuk minder zal zijn. Ben weer benieuwd naar jullie verhalen.
  3. Bianca:
    1 mei 2022
    Yes eindelijk kunnen jullie weer.
    Wens jullie allen een fijne vakantie.
    Geniet ervan.
  4. Marij en Herman:
    1 mei 2022
    Hoi Sonja en Leo. Wij wensen jullie een superfijne vakantie! Geniet ervan! En wij zullen van jullie reisverslag genieten.
  5. Marij en Herman:
    1 mei 2022
    Hoi Sonja en Leo. Wij wensen jullie een superfijne reis! Geniet ervan ! En wij zullen van jullie reisverslag genieten. Lieve groeten.
  6. Tom Posno:
    Hey Sonja en Leo,
    Uiteraard ben ik weer zeer benieuwd naar je geweldige verslagen, Sonja!
    Ik wens jullie alvast een heel fijne tijd in Canada en morgen een goede reis naar Schiphol, zij het dan over Nijmegen dit keer!
    En dinsdag natuurlijk een goede vlucht.
    Klein vraagje: Sonja, kloppen alle lettertjes in je paspoort???
    Veel groetjes uit Velp aan alle medereizigers! Tom.
  7. Guus Korsten:
    1 mei 2022
    Wij wensem jullie een onvergetelijke tijd in Canada toe en natuurlijk ook een behouden heen- en terugreis! We kijken uit naar de reisverhalen!
  8. Wim en Marij:
    Hoi Matje, Marian, Sonja en Lei
    Weej winse òg eine supervekansie, geneet drvan. Weej laeze heej met plezeer òg reisverslaag!
  9. Joep:
    1 mei 2022
    Geweldig. On the road again. Geniet er van zijn allen van.
  10. Joep:
    1 mei 2022
    Met zijn allen van, bedoel ik.
  11. Irina:
    1 mei 2022
    Wat leuk! Geniet van jullie reis en gezelschap!
  12. Ted van eerdewijk:
    Geniet er van.
  13. Jos Janssen:
    1 mei 2022
    Weej winse och eine super vakantie en geneet d’r met och veere van
  14. Emile en Annie:
    1 mei 2022
    Vanuit Sydney, waar wij een aantal maanden verblijven, wensen wij jullie een mooie trip toe. Geniet weer van het “vrije” leven😀.
  15. Katja en Roel:
    geneet van alles en idderein . Hiel fijne vekansie 🌞
  16. Wil:
    1 mei 2022
    Ik wens jullie een fantastische tijd/reis.
  17. Adrie Maitimu:
    2 mei 2022
    Wat fijn dat jullie kinne gaon, hiel veul pleseer same 👍🏼😘
  18. Ber en Annelies:
    2 mei 2022
    Zo te lezen kan na zo'n gedegen voorbereiding bijna niets meer mis gaan! Wij wensen jullie een TOPreis met GENIETEN als hoofdzaak. We volgen jullie graag!
  19. Theo:
    2 mei 2022
    Ik wens jullie een mooie en onvergetelijke trip naar dat mooie continent toe, geniet er samen van!
  20. Ad en Marij:
    Geniet er van
  21. Andrea van Dijk:
    2 mei 2022
    Een hele goeie reis en ik kijk alvast uit naar de verhalen en foto’s!
  22. Miep Haanen - Gordebeke:
    2 mei 2022
    Goede reis en fijne vakantie.
  23. Veronique en Jeroen:
    2 mei 2022
    Geweldig 🥂🍾, jullie kunnen/mogen weer op reis!! Maak er een onvergetelijke reis van 🎉
  24. Dus Schoenmakers:
    2 mei 2022
    Goede vlucht samen, ik verwacht mooie reisverhalen!
  25. Henny:
    Mart,Marian,Sonja en Leo,
    Ik wens jullie een hele mooie reis geniet ervan. Ik kijk uit naar jullie reisverslag.🙋🏼‍♀️
  26. Pauline van Gassel:
    2 mei 2022
    Geniet van jullie reis! Ik doe dat door jullie verslag te volgen!
  27. Nel en Jan smolenaars:
    2 mei 2022
    Wij wensen jullie een mooie reis en geniet met volle teugen ( lukt zeker). Kijk al uit naar jouw mooie reisverslagen.
  28. Maud Bernards:
    Wat leuk om dit te kunnen volgen. Heel veel plezier samen, genietze! X Maud
  29. Wim en Gert Lankreijer:
    2 mei 2022
    Maak d.r maar ein onvergaetelikke reis van.
    Hiel vuuel plezeer!!
  30. Ted van eerdewijk:
    2 mei 2022
    Heel veel plezier en ik hoop dat Schiphol is meegevallen!annet
  31. Albertien:
    2 mei 2022
    Wij wensen jullie ook een hele fijne reis en gaan jullie volgen dan reizen we toch een beetje mee🤗Groetjes Albertine en Thij.
  32. Marian en Herm:
    2 mei 2022
    Daag same!!! E i n d e l i j k is ut zoëvaer hé, l a n g nao öet gekaeke toch!!!
    Doot weer nieje ervaringe op met z'n veere en weej winse gooje reis, haer en truuk en un geweldige onvergaetelijk vekansie!!!
    Groetjes van Herm en mich!!!
  33. Hans & Mirjam:
    3 mei 2022
    Veel plezier en goede reis!
    Groetjes Mirjam&Hans
  34. Gerard Staals:
    3 mei 2022
    Ertegenaan. En wij maar verder leven onder oorlogsdreiging. Maar: van harte gegund. On the road again...