We gaan weer bootje varen.

5 maart 2023 - Venlo, Nederland

Zondag 05 maart 2023.

Het cruisevirus heeft ons te pakken, en dan met name cruisen met de Holland America Line. En om ons motto “plök d’n daag en stel neet oét wies morge” in praktijk te brengen vertrekken we zaterdag 06 mei 2023 per KLM-vliegtuig ✈️ vanaf Schiphol richting Vancouver, Canada 🇨🇦. Dat duurt nog ruim twee maanden, maar we zijn al volop bezig met de voorbereidingen. Gelukkig zijn we van al die vervelende COVID-maatregelen af en hoeven er geen wattenstaven meer in neuzen geduwd te worden om groen reislicht te krijgen. Vorig jaar april hebben we al de twee jaar geldende eTA-goedkeuring van Trudeau gekregen om Canada 🇨🇦  binnen te mogen komen. We moeten wel nog vragen aan Joe Biden of hij voor ons de grens van the United States of America 🇺🇸 wil openstellen. Dat levert wellicht geen problemen op als we de nodige dollars overmaken om de ESTA-goedkeuring te krijgen.

En verder hopen we maar dat er tegen die tijd weinig of geen schermutselingen zijn op Schiphol w.b. de security en bagageafhandeling zodat we op tijd het luchtruim in kunnen.
Omdat we de boot niet willen missen arriveren we een dag vóór de inscheping in Vancouver en verblijven we een nachtje lekker luxe in het Pan Pacific Hotel Vancouver dat pal naast de cruiseterminal ligt. A room with a view.

Zondag 07 mei 2023 om 16.00 uur vertrekt vanuit de haven van Vancouver het schip,

Nieuw Amsterdamde Nieuw Amsterdam, richting de Inside PassageRoute Great Alaskan Exploreren begint ons 14-daags Alaska-avontuur.

Zoals gezegd, het duurt nog even, maar voor je het weet is het zover, want d’n tiéd vluug veurbeej.

Als de WiFi aan boord meewerkt (en we de tijd hebben) dan zullen we regelmatig verslagen en de daarbij behorende foto’s van onze avonturen delen via dit medium.

1. Tom Posno:
    Hey Sonja en Lei,
    Super, de voorpret is bij jullie begonnen! Wordt weer een fantastische reis!
    Ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie belevenissen en hoop daar vanaf 6 mei van te genieten!
    Succes met de voorbereidingen en we houden contact!
    Groetjes uit Velp, Tom.
  2. Maria:
    5 maart 2023
    Heerlijk om daar naar toe te leven, kijk weer naar de reisverslagen uit. Gr Maria.
  3. Miep Haanen - Gordebeke:
    Hiël vuuel veuraaf plezeer. Ik zeen de verhaole waer gaer kômme. Gr. Miep
  4. Albertien:
    Alvast veel plezier met de voorbereidingen. Gr. Albertien en Theo
  5. Marian en Herm:
    5 maart 2023
    Och geweldig Sonja en Lei, ut is weer zoë laat, we vonde ut auk al lang deure sinds ut letste oetstepke en ja dan is ut eindelijk weer (bijna) zoëwied! Weej haope veur ôg op weer un bizondere belaevenis, wao ge nog jaore van nao kint geneete!! Vüül succes met de veurbereidinge!!
  6. Jeanne:
    5 maart 2023
    Ik verheug me al op de verhalen.
    Alvast een fijne vakantie.
  7. Joep:
    5 maart 2023
    Geweldig !! Pluk de dag, groot gelijk!!
  8. Tiny van Rijn:
    5 maart 2023
    Wat fijn voor jullie en zeker ook
    De voorpret is al genieten
    Wens jullie een hele fijne vakantie toe !!
  9. Nisha:
    5 maart 2023
    Jaja, ze zijn er weer!😁 Kijk nu al uit naar jullie verslagen🥰
  10. Adrie Maitimu:
    Moeij veuroetsig weer. Carpe Diemen 👌🏼😘🙋‍♀️
  11. Jos Janssen:
    5 maart 2023
    Hiël vuuël plezeer beej de veurbereidingen en zoë as gezag veur dan gooie vlucht/vaart en moeie avonturen.
  12. Wim en Marij:
    5 maart 2023
    Vuul reisplezeer, weej gaon óg volge!!
  13. Veronique en Jeroen:
    Wat heeeeeerrrrlllliiijjjjjjjkkkkkkk!!!!
    geweldig de voorpret.
    Maar het is ook echt een enorm bijzonder vooruitzicht!
    Wij gaan jullie over een maandje weer volgen
  14. Marij en Herman:
    6 maart 2023
    Hoi Sonja en Leo. Wij verheugen ons nu al op jullie verhalen. Geniet ervan......en wij genieten mee!
  15. Nel en Jan smolenaars:
    6 maart 2023
    Wat een mooi vooruitzicht. Veel succes met de voorbereidingen en ik verheug me al op jullie de verhalen.
  16. Ad en Marij:
    6 maart 2023
    Dat komt vlug dichtbij, Biden wil graag hollandes op bezoek rond die tijd is het geen dollars.
  17. Ted van eerdewijk:
    7 maart 2023
    Veel plezier geniet ervan
  18. Irina:
    8 maart 2023
    Geniet met de voorbereidingen!😊
  19. Jan en Trudy Poels:
    8 maart 2023
    Succes met de voorbereiding.
    En je zult zelf de slingers moeten hangen.
    Geniet ervan.
  20. Huub en Corrie:
    9 maart 2023
    Zeer benieuwd naar de Alaska-ervaringen. Leuk, wij wensen jullie heel veel reisplezier!
  21. Frans en Marian:
    9 maart 2023
    Fantastische reis.
  22. Josee:
    23 maart 2023
    veel plezier met de voorbereidingen en...ik kijk uit naar jullie reisverhalen!