Geen bier🍺 wel braadworst

25 april 2024 - Niagara Falls KOA Holiday, Canada

Woensdag 24 april 2024

De nacht was behoorlijk frisjes en regelmatig liet de Canadian Pacific Railraod🚂 van zich horen. Om 05.00 uur zijn ook de vogels al wakker en iedereen hier aanwezig op de camping mag het horen.

We staan op onze plek
Douchen in een C-Medium camper is van een ander kaliber dan douchen thuis. Hier moet je het doen met een douchecabine van 70 cm bij 100 cm. Passen en meten dus en regelmatig knal je met je arm tegen de wand😄. We kunnen ook douchen in de gemeenschappelijke doucheruimte van de camping die direct naast ons ligt, maar dat is ook zo’n gedoe. Dus knômmele we gewoon door in onze kabouterdouche.(Motor)home
We ontbijten op ons gemak en herinrichten nog wat kastjes. We beschikken over 8 bovenkastjes, 2 legkasten, 1 hangkast, 1 ladekast, in het keukenblok 4 lades, 1 tweedeurs keukenkast en 1 bovenkastje en dan nog 2 grote bakken onder de banken bij de eettafel. In de badkamer ook nog 2 bovenkastjes waar de toiletspullen royaal in opgeborgen kunnen worden en onder de wasbak ruimte voor toiletpapier 🧻. Meer dan voldoende bergruimte dus.
Na de middag is het tijd om eens flink de benen te gaan strekken. Receptie en (uiteraard) de winkel
Maar eerst gaan we naar de receptie om wisselgeld op te halen. Gisteravond hebben we de overnachtingen betaald maar omdat de balie eigenlijk gesloten was was er geen cashgeld aanwezig. We hebben toen afgesproken dat we vandaag het wisselgeld zouden komen halen. We kregen netjes een bewijsje mee en de dame zou het doorgeven aan haar collega die vandaag achter de balie staat. En inderdaad, het geld lag netjes klaar. We hebben meteen twee pasjes aangeschaft voor de bus waarmee we morgen naar de Niagara Watervallen gaan. De bushalte is pal voor de deur dus dat is prettig.
We gaan aan de wandel en lopen een flink stuk van Lundy’s Lane, de straat waaraan de camping ligt, in zuidelijke richting af. Er zijn hier veel motels en restaurants, maar ook een grote supermarkt, een Sikh-tempel, en wat kleinere ondernemingen. Al met al een levendige straat. We besluiten op de terugweg bij Tim Horton binnen te lopen om donuts-to-go te halen en daarna nog even naar de supermarkt. Kijken of er betaalbaar bier te koop is.
Bij Tim Horton scoren we een Candian Maple, Boston Cream, Vanilla Sprinkle en Toronto Maple Leafs. Calorieën, calorieën!In Canada? Dan naar Tim Horton!
Bij de supermarkt is geen betaalbaar bier te koop. Voor 6 blikjes à 33 cl moet je hier bijna 17 dollar betalen en dan komt er nog het statiegeld en ook nog de salestax bij. Kassa!! Gelukkig hadden ze wel aantrekkelijk geprijsde braadworsten🤭.
We kuieren weer terug richting de camping en zoeken ons huis op.Camping dichtbij de …..
Vanavond eten we braadworst maar eerst koffie met donuts😋

1. Monic Koetsenruijter:
    25 april 2024
    Ach, als je een mooie flinke wandeling heen en terug maakt, moet een donut kunnen. Het is tenslotte ook vakantie. Smakelijk en fijne voortzetting van jullie reis.
  2. Miep Haanen - Gordebeke:
    25 april 2024
    Leuk gekleurde donut en andere dingen.
    Smakelijk. En morgen de kilo's er weer aflopen.

Jouw reactie