Paradise Island 🏝️

21 oktober 2023 - Half Moon Cay, Bahama's

Zaterdag 21 oktober 2023

Omstreeks half zeven word ik wakker. We varen niet meer. Als ik naar buiten kijk zie ik aan de overkant in de ochtendschemering de contouren van een eiland met palmbomen. We zijn gearriveerd in de Bahama’s en wel op Half Moon Cay, het privé eiland van Holland America Line. Vanaf ons balkon zien we tenders die onze kant op komen varen.

Tenders arriveren
Met deze bootjes worden we straks vervoerd naar het eiland en weer terug. Langzamerhand wordt het lichter en zien we de zon achter het eiland opkomen. Een prachtig gezicht. Blij dat het stilvallen van de motoren ervoor heeft gezorgd dat ik voor het reveillerammelen van de wekker wakker ben geworden. De zonsopkomst boven een eiland in de Bahama’s is toch even iets anders dan de zonsopkomst boven Venlo. Eerlijk is eerlijk.Zonsopkomst
We gaan niet ontbijten want om 11.00 uur is de eilandbarbecuelunch en die willen we uiteraard niet missen. Want zeg nou zelf, hoe vaak maak je een barbecuelunch op een  Bounty-eiland mee?
We gaan zo rond de klok van 08.30 uur richting de gangway en vervolgens aan boord van de tender. Het is een open boot waar ongeveer 200 mensen op kunnen. Lekker uitwaaien tijdens de 5 minuten durende oversteek die ook nog eens een mooie blik geeft op “ons” schip. Ze is wel heel erg groot ten opzichte van de tender.Welcome! Venlonaar op het eiland
Half Moon Cay is een superleuk tropisch eiland met een wit zandstrand, wuivende palmbomen, gekleurde huisjes en omringd door een prachtig blauwe oceaan. Paradise Island. Het is behoorlijk warm maar gelukkig niet zo benauwd. Huisje huren?
We maken een fikse strandwandeling en overal zijn mensen aan het genieten. Met name op een ligbed kijkend over het blauwe water en de voorbijgangers observeren. Iets dat altijd leuk is en zeker hier, waar absoluut niemand zich druk maakt over het feit dat zijn/haar lichaam niet echt meer geschikt is voor het dragen van nietsverhullende badkleding🙈.
Weer anderen liggen al zwemmend en/of snorkelend in het blauwe water. Of zijn gewoon al watertrappelend aan het socializen. Cooling down. Openbaar schoon toilet 🚻
Al schelpenzoekend lopen we langzaam weer terug richting de pavillons waar de lunch geserveerd gaat worden. Er zijn niet veel schelpen te vinden en die ik vind zijn vrij klein en fragiel maar wel heel mooi glanzend wit. Voor het geval je de weg kwijt bent
De barbecue-lunch is weer geweldig goed verzorgd. De bemanning uit de keuken en de bediening is in alle vroegte met al het eten hier naartoe gekomen. Er is een buffet en er worden allerlei vleessoorten op de barbecue gegooid. Het is moeilijk kiezen uit al dat heerlijke eten dat ons wordt voorgeschoteld. Uiteindelijk lukt het natuurlijk wel en zoeken we een schaduwrijk plekje op in een van de pavillions. Dat is wat men noemt HET GROTE GENIETEN.Island-lunch
We komen de twee Zuid-Afrikaanse boys van de art-gallery tegen die ons (zoals ze altijd zijn) enthousiast begroeten. Ze hebben het enorm naar hun zin en gaan na de lunch weer into the water. You have to feel the water! Wij zijn niet zo van het watervoelen. Na de lunch lopen we nog een rondje en bezoeken tevens de souvenierwinkeltjes waar men vooral, zoals meestal het geval is, prullaria in het assortiment heeft.Ja hoor, selfietime😊
Langzamerhand vinden we de tijd rijp om weer terug te gaan richting “ons schip”. Niet weemoedig want overmorgen staat Half Moon Cay weer op het programma en komen we hier terug🥳Zegt genoeg..,,
De zon brandt onverbiddelijk als we in de tender terugvaren. Het is toch wel fijn om binnen aan boord de luxe van airco te hebben. Even bijkomen.
Om 15.00 uur navigeert captain Bas de MS Rotterdam heel rustig weg van het eiland. De scheepshoorn loeit ten afscheid. Tot overmorgen!De laatste tender gaat terug naar huis
De meeste van onze medepassagiers zijn ondertussen druk doende met het pakken van hun koffers 🧳🧳. Morgen is voor hen het einde van deze cruise. Behalve voor 40 lucky-ones (waaronder wij) die nog 2 weken blijven.

De koffers kunnen gewogen worden
Er staan bij alle liften🛗 op het hele schip🛳️ weegschalen waar men zijn of haar koffers kan wegen. Dat is handig voor diegene die met het vliegtuig naar huis gaat, aangezien er een bagagelimiet is wat betreft het gewicht van de koffers 🧳🧳. Je kunt natuurlijk ook zelf op de weegschaal⚖️ gaan staan, maar om niet in een algehele depressie terecht te komen is dat niet aan te bevelen🫣.
In de shops is het erg druk want er is “sale”👜. Nou moet je “sale”👜 met een korrel zout nemen want de prijzen zijn exact hetzelfde zoals ze al de hele cruise zijn. Alleen hebben ze op een tafel wat overgebleven spullen uitgestald die ze aan de straatstenen niet kwijt konden en nu ook niet echt. Veel “Made in China🇨🇳”-prullaria  maar toch zijn er nog lieden die hier iets van hun gading tussen vinden. De dollars💵💵 moeten gespendeerd worden.
We gaan maar weer eens eten. Er staat een gast in korte broek samen met zijn vrouw te wachten in de lijn voor de “walk-ins”. Hij wordt er door de ontvangstdame op gewezen dat het niet is toegestaan om in korte broek de Main Dining room te betreden. Hij is woest maar gaat zich uiteindelijk toch maar omkleden. Twee weken aan boord en dan nog proberen om in korte broek te gaan dineren.
Op een gegeven moment gaat het grote zaallicht aan en komt, al zingend en zwaaiend, een grote groep personeelsleden van verschillende afdelingen (housekeeping, keuken, bediening, bartenders) de eetzaal binnenlopen. Het is hun manier van afscheid nemen van de gasten die morgen het schip verlaten en weer naar huis gaan. Ze krijgen een staande ovatie 👏🏻 👏🏻👏🏻

Vrolijk “afscheid” nemen
We maken het niet laat vanavond want de wekker⏰ staat geprogrammeerd om om 06.00 uur reveille te blazen. Morgen gaan we nl. op excursie.

Klaar voor vertrek (maar niet voor ons🥳)
In de gang staan de koffers klaar die na middernacht door de mensen van housekeeping naar beneden gesjouwd zullen worden. Maar onze koffers staan er niet bij, die zijn over twee weken aan de beurt.

1. Maria:
    23 oktober 2023
    Wat een mooie zonsopkomst. En mooi weer🌞📸👍🛳️. Nog 2 weken genieten.
  2. Theo:
    23 oktober 2023
    Wat een belevenissen! Prachtige reis!
  3. Ad en Marij:
    23 oktober 2023
    Mooi daar, het zijn foto’ s die je alleen in een folder of op tv ziet.
  4. Miep Haanen - Gordebeke:
    23 oktober 2023
    Prachtige foto's dat is pas genieten.
  5. Tom Posno:
    Hey Sonja en Lei,

Jullie zijn dus nu echt aan de andere kant van de grote plas!
    Heel bijzonder om niet in een metropool als New York af te meren, maar op een tropisch eiland als Half Moon Cay!
    En jullie brunchen lekker aan het strand, daar moet je nu in Nederland even niet aan denken: het is maandagmorgen en het is kil met dichte mist!
    Ik begrijp dat jullie niet de enigen zijn met een verlengde vakantie; heerlijk om nog even verder te genieten, want jullie hebben na alle belevenissen natuurlijk echt vakantie nodig!
    Geniet van het heerlijke weer en tot de volgende ronde!
    Veel groetjes uit Velp, Tom.
  6. Hen en tiny:
    24 oktober 2023
    top weer he ,en allemaal mooie foto s
  7. M.Colen:
    24 oktober 2023
    Da’s idd pas echt genieten!
  8. Gerard Staals:
    24 oktober 2023
    Hè, eindelijk vakantie. Is het goed, dat ik vanavond aanschuif op jullie Bounty Eiland? Ik neem aan dat er nog wel een plekje vrij is.
    Voor dit moment: geniet ervan.
    Groeten
  9. Peter en Nelly Lamers:
    Wat een luxe allemaal.
    En wat een mooie fotos .
    Geniet er maar weer van.