Een enorme beestenboel en eindelijk prijs!

20 oktober 2023

Vrijdag 20 oktober 2023

Het begint gewoon zielig te worden voor het hoofd klokkenterugzetten ⏰ maar ook vannacht heeft hij weer zijn ronde over het schip moeten maken om alle klokken aan boord één uur terug te zetten. Voor ons gunstig want we hebben weer een uurtje extra nachtrust.
Tijdens het ontbijt geeft Tjalling via de intercom een overzicht van de ochtendactiviteiten aan boord en verontschuldigt hij zich voor het foutje dat er is gemaakt. Men heeft nl. het dak boven de Lido-pool vannacht niet helemaal dicht gemaakt en daardoor zijn er allerlei beesten binnen gekomen. Voorzichtigheid is geboden als we richting de pool willen gaan.
We gaan maar eens kijken naar de beestenboel. Dieren van allerlei pluimage bevinden zich rond de pool, op de ligbedden en op de tafeltjes.

Muizenfamilie Invaders
Omdat ik niet opgeef wat betreft de lootjesaktiviteitenpogingen gaan we om 10.30 uur naar de shops op deck 2 want daar is weer een kans om beautiful things te winnen. Eens zal het toch moeten gebeuren 🙏🏼 Zoals gewoonlijk is er eerst een verkooppraatje met vandaag de yellow diamond als lijdend voorwerp. Every woman deserves jewelry with yellow diamonds🥴. Ja fijn, maar ik heb een aantal lootjes en ben van plan vandaag mijn slag te slaan. Het duurt en het duurt en omdat we om 11.00 uur naar de Main Stage willen begint de tijd te dringen. We spreken af dat Lei alvast naar het theater gaat om een plek te bemachtigen en ik hier met mijn lootjes achterblijf. Strak plan. En jawel hoor, Lizke your shopping-assistent, vindt het nu ook de hoogste tijd geworden om te beginnen met de raffle. De spanning is te snijden (maar niet echt). Er wordt wat gerammeld met de tas waar de lootjes in zitten en dan haalt ze het eerste tevoorschijn. Het is ongelooflijk maar het nummer dat ze roept staat warempel op een van mijn lootjes. Gewonnen! A big round of applause en ik krijg een tasje overhandigd met daarin een doosje. Dan wordt het volgende nummer geroepen en ook dat staat op een van mijn lootjes. Ik vind het een beetje gênant en zeg dat het van my husband is die in het theater zit. Maar Lizke is onverbiddelijk. No husband, no price! Ik vraag of ik het lootje aan de dame mag geven die naast me staat. Dat mag en ik krijg weer a big round of applause. De dame krijg eenzelfde tasje overhandigd en is very grateful. “Oooh, I want to give you a big hug.” Nou hup dan.
Zo, maar ik heb dan eindelijk mijn prijs🥳.
Ik ga richting het theater waar Lei nog net op tijd een mooi plekje heeft weten te bemachtigen. Er is nl. heel veel belangstelling voor datgene wat er op het programma staat.

11:00  A City on the Sea World Stage, 2 & 3 “A behind-the-scenes look at life on board, brought to you by our Officers and Team Members.”

De kok en de cruisedirector
Heel erg interessant om te zien en te horen wat er zich allemaal aan boord van dit schip afspeelt achter de schermen. Het is, zoals de titel al zegt, een city on the sea. Een stad waar zich momenteel 2800 gasten bevinden en 990 teamleden.
Het laatste woord is voor captain Bas die glunderend staat te verkondigen hoe enorm trots hij is op zijn “stad” en AL zijn teamleden. Hij dankt ons, de passagiers, voor het vertrouwen in HAL en het weer terugkomen na de pandemie. Hij wenst iedereen die zondag het schip verlaat een veilige thuisreis en de ongeveer 40 gasten, waaronder wij🥳, die aan boord blijven een mooi vervolg van de reis. En dan komen van alle kanten de medewerkers zwaaiend de bühne op en de trappen af. Ze krijgen een verdiende staande ovatie. Staande ovatoe
Dan is het tijd voor koffie en dan meteen even kijken in het doosje wat ik nu gewonnen heb. Het zijn…….. 3 kettinkjes met aan elk kettinkje een gekleurd edelsteentje (een rood, een groen en een lila). Alles echt natuurlijk😉. Maak niks want wie het kleine niet eert…..
We lopen nog een rondje en gaan dan de volgende agendapunten afhandelen.

14:00 Towel Folding Demonstration
“Join us at B.B. King's Blues Club on deck 2 for Towel Folding Demonstration.”

Handdoeken vouwen
Een snelcursus handdoeken-tot-beesten-vouwen. Zo op het oog een niet al te moeilijk iets maar schijn bedriegt. Niet voor niets is dit een onderdeel van de opleiding die ze in Djakarta hebben voltooid.

Beestenboel
Dan is het weer tijd voor de useless skills van de Nerd.
15:00 Tom Crosbie: A Beginner's Guide To Your Memory   World Stage, 2 & 3

De gids voor beginners
“Join Tom Crosbie for an informative talk on improving your memory using some surprisingly simple tricks! Beginners welcome; just don't forget!
Hij doet een zinloze poging om de aanwezigen wat tips & tricks bij te brengen om zo hun geheugen te trainen. Zinloos.‘t Lijkt zo gemakkelijk🙄
Maar wat niet zinloos is is om 16.00 uur het happy hour: we gaan aan de cocktails. Als eerste elk een Hemingway Special en dan ga ik voor de Tequila Sunrise en Lei The Original Bacardi Mojito. Je moet toch wat op zo’n schip. Hemingway special Tequila sunrise & Classic Mojito
Eten doen we zoals gebruikelijk in de Main Dining room en daarna gaan we voor de afwisseling weer richting het theater.

21:30 On World Stage: Comedian Stevie Jo World Stage, 2 & 3
“By popular demand 'The Cheeky Boy' is back. With a completely different show. Sit back and enjoy, yet again, this superb comedy entertainer that will have you laughing in the isles. Stevie Jo also known as 'the cheeky boy' is an all round comedy artist and variety performer who takes inspiration from the comedic greats of a time gone by. The renowned funny man and presenter, whose style is deep rooted in British humour, performs around the world and has taken the American stages by storm. This former London Metropolitan Police Officer has written for many artists and ghost written for the BBC.”

Een geweldig amusante afsluiting van wat weer een toffe zeedag genoemd mag worden. Dit was vandaag de 9e opeenvolgende zeedag en we hebben ons nog niet één moment verveeld. In tegenstelling zelfs, want we konden bepaalde dingen wegens tijdgebrek gewoon niet doen.

1. Jos en Herm:
    22 oktober 2023
    wat geweldig die beestenboel. Moet je maar kunnen. Knap werk.
  2. Marianne:
    22 oktober 2023
    Nou nou, ze houden jullie wel goed bezig. Straks zijn jullie aan het einde van de cruise aan vakantie toe......!
  3. Tom Posno:
    Hoi Sonja en Lei,
    Zo zie je maar Sonja, de aanhoudster wint!
    Uiteindelijk val je toch in de prijzen, leuk hoor!
    Geweldig, wat een programma krijgen jullie iedere dag aangeboden; als ik het zo lees, dan is de organisatie in alles perfect!
    Iemand aan boord die zou zeggen: “ik verveel me toch wel met alleen maar zee wat ik zie”, is duidelijk geen levensgenieter!
    Nee, volgens mij is het een en al “happy hour”, en niet alleen het cocktail-uurtje………….
    Veel groetjes uit Velp, Tom.
  4. May en Henk:
    22 oktober 2023
    Geweldig die handook kunsten steeds weer ,verrassend moei ….🚢……wat un luxe idder daag 🤦🏼‍♀️…….👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼
  5. Anneke:
    Leuk he die handdoeken1🤩🤩🤩
  6. Gonnie:
    24 oktober 2023
    Wat geweldig allemaal. Dat is toch echt genieten.
    Zitten jullie nu echt nog maar met 40 mensen op die grote boot??
  7. Gonnie:
    24 oktober 2023
    Nee, dat heb ik toch, denk ik niet goed begrepen.
  8. Hen en tiny:
    geweldig weer ,en ook nog prijs ,lekker genieten weer