No framing! Just put it in a tube.

13 oktober 2023

Vrijdag 13 oktober 2023

Vandaag is de tweede zeedag.

Rise and shine!Na de ochtendrituelen gaan we buiten een paar rondjes lopen over het Promenadedeck (3) want we willen toch proberen om tijdens deze zeedagen dagelijks ongeveer 10.000 stappen te maken.👞👟👞 👟Rondjeslopenmotivatiebordje👞👟👞👟
Om 12.00 uur hebben we een afspraak in de Art Gallery. De Loony Tunes print zal toch op de een of andere manier naar Venlo getransporteerd moeten worden én ik heb een art-work gewonnen🥳 dus we zijn benieuwd wat dat is. Milos, de Principal Art Auctioneer van gisteren, staat ons te woord. Hij is een smooth talker die gewend is om verkooppraatjes te houden. Hij probeert ons over te halen om voor “slechts” $390,- de Loony Tunes print (waar we $50,- voor hebben betaald) te laten “framen”😳. Hij kan smooth talken zoveel hij wil, dat doen we dus niet. Als we willen framen dan laten we dat wel thuis in Venlo doen. Ship it in a tube! Hij probeert nog van alles maar we zijn onvermurwbaar. Dan komt mijn gewonnen art-work ter sprake. Ik kan kiezen uit 7 schilderijen. Na onderling overleg kiezen we “Promenade Apres l’Orage” van Jean-Claude Picot (wie kent hem niet?).
Ook nu volgt weer het framen-verhaal: only $460,-🥺. Hij is werkelijk van de pot gerukt. Just put it in the tube. We kunnen ook nog een “certificaat van echtheid” aanschaffen voor beide kunstwerken voor slechts $35,- per stuk zodat onze nazaten altijd het bewijs hebben dat het echte kunst betreft. We danken voor de eer en wat die nazaten betreft……
Uiteindelijk zullen de twee werken in een tube worden geshipped richting Venlo. De paperassen worden in orde gemaakt en hij feliciteert ons met onze “aankoop”.  En als we meer kunst willen aanschaffen dan is dat uiteraard altijd mogelijk. Heel fijn om te weten. Thank you.
In na namiddag vieren we de kunstaankoop🙈 met twee x twee (!) porties bitterballen in het Grand Dutch Café.

Bitterballen
Captain Bas meldt zich via de intercom en informeert ons over de niet al te rooskleurige weersverwachting voor de Azoren, onze bestemming voor morgen. We navigeren richting een fikse stormdepressie😱. Vanavond plaatst hij een video (die we kunnen bekijken op de tv in onze cabin) met up-to-date-informatie wat betreft de weersverwachting en de door hem en zijn team eventueel te nemen maatregelen. De te volgen route zal worden aangepast na het verlaten van Ponta Delgada om de depressie te omzeilen. We wachten maar af.

Weer-update van Captain Bas
De dag sluiten we weer af met het diner in de Main Dining Room en dit keer aan een op het higher level gelegen tafeltje. Tenslotte naar het theater waar de dansers van de Step One Dance Company ons laten genieten van een topvoorstelling.

Na afloop gaan we meteen richting onze hut want morgen is het vroeg dag vanwege de op het programma staande excursie. We moeten ons namelijk al om 08.00 uur melden🥱 De tweede zeedag gaat ten einde. Benieuwd naar de dag van morgen.

1. Pe:
    Wat beeldend weer geschreven! Enjoy🍀
  2. Elly en Jan:
    15 oktober 2023
    Prachtige verhalen, hopelijk is het weer niet zo onstuimig als Bas dat heeft voorspeld.
    geniet volop, ik wacht op het volgende verhaal.
    Gr Jan en Elly
  3. Ad:
    15 oktober 2023
    Grote prijzen kleine kunst, leuk om dat mee te maken en te zien hoe de dollars overboord worden gegooid, geniet lekker van de reis en de view dat is meer waard dan kunst.
  4. Tom Posno:
    Hey Sonja en Lei,
    Natuurlijk moet iedereen zijn geld verdienen, maar het feit dat “framen” 8 keer zo duur is als het work of art zelf………..??!
    En voor €390 kunnen jullie beter leuke dingen aan boord doen, toch?
    Als ik denk aan de Azoren, dan denk ik aan prachtig zonnig weer, maar kennelijk kan het ook daar stormen!
    Hopelijk valt het mee; we horen het ongetwijfeld in hè volgende update!
    Geniet van alles en natuurlijk de hartelijke groeten uit Velp! Tom.
  5. Miep Haanen - Gordebeke:
    15 oktober 2023
    Leuk kunst kopen, alleen de prijs. Hopenlijk toch genieten op de Azoren. Ze schijnen prachtig te zijn. Veel plezier en een rustige reis.
  6. Marjo Crombach:
    15 oktober 2023
    Ben heel benieuwd wat jullie met die 'art' gaan doen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie daar nog plaats voor hebben aan jullie 'wall'. Geniet van de reis!
  7. M.Colen:
    15 oktober 2023
    Natuurlijk bevraag ik jullie, als bewegings leraar, over die 3 laps over ‘t promenade dek! Zijn toch een redelijk aantal ‘laps’ als je die 10.000 stappen wil maken op een dag! En dan een dubbele portie bb, dat zijn minstens 8 ‘laps’ extra!
    Het is vakantie geniet ervan. En die kunstwerken aankoop kost ook veel calorieën. Groetjes Martijn
  8. Ellen:
    19 oktober 2023
    Heerlijk om weer alles te lezen van jullie avonturen en dat vanuit mijn geliefde Frankrijk ha ha. Wij zitten in le Normandie😉