De eerste zeedag

12 oktober 2023

Donderdag 12 oktober 2023

DonderdagVandaag de eerste zeedag en een extra uurtje nachtrust. Het dagprogramma is vanaf 07.00 uur tot middernacht goed gevuld met allerlei activiteiten. Zoals men zegt: “voor elk wat wils”.
We hebben enkele items toegevoegd in de Navigator-app-agenda die ons wel de moeite waard lijken. Maar eerst maar eens ontbijten en de dag rustig opstarten. Het is druk in de Lido-Market maar ondanks dat vinden we toch een mooi plekje aan het raam. Hoe leuk is dat, breakfast with a view. SkuumkoppeDe zee 🌊 is tamelijk onstuimig en het schip gaat behoorlijk op en neer. Skuumkoppe op het water.
Na het ontbijt wandelen we binnen wat rond over het schip. Naar buiten is, gezien de stevige wind, geen optie. ‘t Zal je gebeuren: man overboord!😱

12:00 Join us at B.B. King's Blues Club on deck 2 for Destination Delights & Shopping Show.
Het eerste item op onze agenda : een info-bijeenkomst waar we allerlei nuttige (maar niet echt🤭) informatie krijgen over all the beautiful and magnificent diamonds and jewelry die we kunnen aanschaffen tegen, uiteraard, special prices. De thousands of dollars vliegen je om de oren. Niet voor onze beurs 👛 Maar….. aan het einde van de presentatie krijgen we een free gift🤩. Geen diamond💎 maar een kettinkje met hangertje. Leuk toch? En als we de komende tijd alle presentaties bijwonen kunnen we in totaal 7(!) hangertjes verzamelen. Dat worden dus veel nuttige🫣 presentaties die we bij gaan wonen.

Dan is de tweede activiteit aan de beurt:
12:45  Join us at Billboard Onboard on deck 2 for Art Auction Registration
13:00  Grand Opening Art Auction
You haven’t lived until you’ve experienced a live art auction. Join us for Sparkling Wine, a free gift, and 90 minutes of fun you’ll never forget.
Bij binnenkomst krijgen we een genummerde kaart die we omhoog kunnen houden als we een bod willen uitbrengen op een kunstwerk dat we willen aanschaffen. Maar eerlijk is eerlijk, ons budget is absoluut niet toereikend voor datgene wat in de aanbieding is. Het eerste item gaat voor $ 189.000,- (!!!!!) over de toonbank. Er zijn ook sets te koop, maar dat  moet je meer dan $ 300.000,- op tafel leggen. Er komen wel mooie stukken voorbij. Aan boord zijn ruim 1000 (!) kunstwerken die allemaal te koop zijn. Bij binnenkomst hebben we allemaal “raffle-tickets” gekregen en tussendoor worden er wat prijzen verloot. En jawel hoor, ik behoor tot een van de winnaars🥳. De buit bestaat uit een giftcard van $50,- voor de Spa en een free work of art. Jemig!

And the winner is….De veiling gaat verder en er komen mooie dingen voorbij, maar ook nu weer niet voor onze beurs 👛. Maar dan; er komt een enorm leuke print voorbij met daarop alle Loony Tunes-figuren. Waarde (zegt men🤔) $ 900,- Maar, vandaag is a special day en daarom is de vraag aan allen die hierin geïnteresseerd zijn hun biddingcard omhoog te houden. Dat zijn er vrij veel. Wij ook. De veilingmeester start met $1,-. Nou wordt het tenminste ook voor ons interessant. Vervolgens gaat het naar $ 5,- dan $10,- daarna $25,- De belangstelling wordt minder. Wij spreken met elkaar af dat we tot $50,- gaan. Als de veilingmeester bij $50,- stopt zegt hij dat allen die hun biddingcard nog omhoog hebben eigenaar zijn van de print!🥳.
Er worden vervolgens nog wat mooie spullen geveild en tenslotte maken we een afspraak om morgen de administratieve en financiële zaken af te handelen.
Al met al een leuke ervaring die we feestelijk gaan “afsluiten” tijdens de Afternoon Tea. 15:00  Join us at Dining Room on deck 3 for Afternoon Tea is Served until 3:45pm

Tea time Etagère Dezelfde etagère Alles op!
Ondertussen is het steeds onstuimiger geworden en is het advies om niet naar buiten te gaan. We kijken wel uit!

Nog meer Skuumkoppe
Vervolgens komt de mededeling dat er vanavond geen voorstelling is van de Step One Dance Company omdat het niet veilig is voor de dansers in deze omstandigheden op te treden. In plaats daarvan geven de vier zangers van Cantaré acte de présence met hun tweede optreden. Ook prima!

Mariner’s ReceptionWe hebben een uitnodiging gekregen voor de Mariner’s Receptie. Altijd fijn een receptie🍾🥂. En dus gaan we om 18.35 uur richting de Lido Pool. We zijn niet de enigen want het is er al tamelijk druk. De officieren staan ons op te wachten en heten ons welkom. De Hotel General Manager, Errol Nelson, zegt “Hi, good to see you again!”. We zijn hem de laatste dagen al enkele malen tegengekomen en hij heeft telkens een vriendelijk woord. En, hij heeft humor. Niet geheel onbelangrijk. De champagne 🍾 🥂 vloeit rijkelijk en de stemming zit er goed in. We hebben een prettig gesprek met een echtpaar uit Fort Lauderdale. Het zijn doorgewinterde cruisers, want ze hebben al meer dan 500 (!) cruisedagen vergaard. Ontzettend aardige mensen zonder kapsones.

19:45  MAIN DINING  Plaza, 2.
We gaan weer gezellig avondeten in de Main Dining Room waar we  bij binnenkomst hartelijk worden begroet. Welcome back! Men kent ons ondertussen en de host vraagt of de bordjes afgeleverd zijn in onze cabin. Dat zijn ze en we bedanken hem voor de service. Hij zorgt ervoor dat we een mooi rustig tafeltje krijgen midden in de eetzaal. Geweldig! Het begint wellicht saai te worden maar ook vanavond is weer GENIETEN van datgene wat er geboden wordt. Op een gegeven moment krijgt Leo spontaan de slappe lach😂. Wat is het geval? Aan een tafeltje iets verderop zitten een man en zijn volupteuze vrouw. Zij heeft duidelijk last van opvliegers want ze wappert flink met haar waaier🪭. Blijkbaar koelt ze niet genoeg af en biedt haar man vervolgens uitkomst. Hij haalt met zijn  hand een ijsblokje uit zijn glas en overhandigt haar dit. Zij stopt het ijsblokje zonder blikken of blozen in haar boezem😳. Iets later stopt ze ook nog haar servet in de boezem. Je blijft je verbazen.
Uitbuiken doen we vervolgens in the World Stage waar we genieten van een prachtige performance van de vier zangers van Cantaré. We vallen wellicht in herhaling, maar hier aan boord wordt top-entertainment geboden.
En dan volgt de dagelijkse dagafsluiting in de BB Kings Blues Club.
22:00  On Music Walk: The Best of B.B. King's All-Stars  Join us at B.B. King's Blues Club on deck 2.

The Band🎶
De eerste zeedag zit erop. Het was een behoorlijk onstuimige dag en we hebben ons regelmatig aan de reling vast moeten houden om ons enigszins staande te houden (en nee, dat ligt niet aan de genuttigde champagne😜) maar captain Bas heeft ons veilig van A naar B gebracht.

1. Tom Posno:
    13 oktober 2023
    Hoi Sonja en Lei,
    Jullie eerste dag op volle zee; en een niet al te rustige zee, zoals ik het lees. Maar ja, met
    Jullie rijke ervaring en zeebenen…………
    Superleuk dat je een giftcard hebt gewonnen en €50 is toch een leuk prijsje!
    Het eerste kunstwerk ging weg voor €189000; daar kun je nog wat mooie (zee)reisjes voor maken.
    Maar die prijs is toch niet echt haalbaar met onze onderwijs-pensioentjes, toch?
    Al met al hadden jullie toch een afwisselende en leuke dag aan boord.
    Rust lekker uit en veel groetjes uit Velp, Tom.
  2. Ber en Annelies:
    13 oktober 2023
    Heerlijk om met jullie mee te reizen terwijl wij stevig met beide benen op vaste grond staan🤭😂.
  3. Maria:
    14 oktober 2023
    Fijn, alles weer gelezen. Ja de zee kan tekeer gaan, maar met z'n groot 🛳️ zal het wel meevallen. Fijne dag samen👍😊🌊.