De olifant🐘 en the Cheeky Boy

15 oktober 2023

Zondag 15 oktober 2023

Vandaag is weer een zeedag, maar we laten de wekker ⏰ gewoon om 07.00 uur reveille rammelen. Het hoofd klokkenterugzetten heeft vannacht weer zijn ronde gemaakt en alle klokken aan boord één uur teruggezet. Dat extra uurtje nachtrust is mooi meegenomen.
Het ontbijt 🍳☕️ nuttigen we aan een tafeltje met uitzicht op de tamelijk onstuimige Noordelijke Atlantische Oceaan.

Ook nu is het weer onstuimig.De weersvoorspelling waarschuwt ook vandaag voor een “hou-je-goed-vast-aan-de-reling”-situatie. Zodra we, na het ontbijt, op pad gaan om de benen te strekken merken we dat de waarschuwing niet onnodig is geweest. Het schip 🛳️  gaat ook nu weer flink op en neer en het is zelfs zo hevig dat de buitendeuren naar het Promenadedeck met geel lint zijn afgezet. Te link om buiten te gaan wandelen want voor je het weet is het “man overboord!” 🛟 Binnen blijven!Dan maar binnenshuis de nodige stappen maken. Ook prima! Op deck 2 en deck 3 bevinden zich o.a. de winkeltjes, de bars, het casino, de lounges, de bieb en ga zo maar door. Genoeg te zien en te beleven. In een van de shops zijn wel heel aparte tassen te koop🤭Tasjes, tasjes, tasjes
Om 11.00 uur staat weer een “event” op het programma in de BB Kings Blues Club tegenover de Effy-Boutique: het Birthstone Event. En wat krijg je als je je gezicht daar laat zien? Juist! Een “Keep Calm & Glamour On”-Travelers Tag. Het 3e van in totaal 7 te verzamelen exemplaren gedurende deze cruise. Omdat we er toch zijn en de stoelen hier prettig zitten gaan we enorm geïnteresseerd kijkend deelnemen aan dit event. We krijgen ook weer het bekende lootje waar beautiful prices mee te winnen zijn na de info-bijeenkomst. De presentatie is in handen van een goedlachse dame uit Zuid-Afrika 🇿🇦 die veel weet te vertellen over de edelstenen die uitgestald staan. Best wel interessant. Na afloop gaan we naar de boutique aan de overkant om te constateren dat we weer geen prijs hebben gewonnen. Maar, niet getreurd, we krijgen allemaal nog een kettinkje met hangertje. An extra gift for you!
We gaan dat vieren🥳 met een glas Aperol spritz. Je moet tenslotte een reden tot feestvieren hebben.Free gifts!😍
Captain Bas komt om 12.00 uur met de dagelijkse update wat betreft de positie van het schip 🛳️, de weersomstandigheden, de koers etc. Hij drukt ons allen op het hart voorzichtig te zijn en ook om regelmatig de handen te wassen en/of gebruik te maken van de overal aanwezige “sanitation stations”.  Verder vertelt hij dat het naar omstandigheden goed gaat met het zieke bemanningslid en dat ze goed verzorgd wordt in het ziekenhuis. Hij bedankt ons voor het getoonde meeleven en voor de gebeden🙏🏼. Er wordt geapplaudisseerd door een paar mensen.Aankondiging
Om 14.00 uur verzorgt Tjalling in het theater een lezing over 150 jaar Holland Amerika Lijn. We hebben deze lezing vorig jaar mei op de “Nieuw Amsterdam” ook al bijgewoond maar het is zo’n interessant verhaal dat we het nog eens willen horen. Daarna is er even een plaspauze en vervolgens geeft de “Future Cruise Consultant” om 15.00 uur informatie over de mogelijkheden die er zijn wat betreft cruises in 2024 en 2025. En natuurlijk over de voordelen van het boeken aan boord van de volgende cruise. Lots of benefits! Tuurlik.
Na al deze praatjes hebben we wel een drankje verdiend en als we aan de bar (een van de velen hier aan boord) de bestelling doorgeven zegt de ober: “I know you! I have seen you before. You were on the New Amsterdam! You are Leonardus!” Onze monden vallen open van verbazing😧. Deze mensen zien zoveel gasten gedurende het 8 maanden-durende contract dat ze aan boord zijn. Duizenden! En dan herkent hij ons van de Alaska-cruise van afgelopen mei. Ongelooflijk. Hij heeft drie maanden verlof gehad en is nu op de Rotterdam werkzaam.
Langzamerhand wordt het tijd om naar de hut te gaan en ons om te kleden voor het diner. Vanavond is dressy night en we gaan maar weer eens op chic.😊

De olifant 🐘 en de was 🧺Bij thuiskomst zit er een olifant🐘 op het bed die twee chocolaatjes bewaakt. De was🧺 is ook gedaan. Een gedeelte ligt netjes opgevouwen in een mand en het andere gedeelte hangt in een kledinghoes aan de muur. Zoals gezegd: kind kan de was🧺 doen.SunsetDe zon gaat langzaam onder en dat levert, gezien vanaf ons balkon, mooie plaatjes op. We gaan, voordat we in onze dressy-night-outfit naar de Main Dining Room afdalen, eerst nog even naar een van de shops om te kijken of we een prijs hebben gewonnen bij het “inch of gold-event-and-raffle“. We hebben 8 (!) lootjes vergaard dus dan zou je toch verwachten dat we tot the lucky ones behoren. Niet dus🙄. Dan maar een drankje om het leed te verzachten😅Dressy Ook dressy
Het diner is, zoals altijd, van grote klasse en we zitten weer gezellig met z’n tweeën aan een tafeltje. Even niet verplicht socializen tijdens het eten. Gala
Na afloop gaan we naar het theater waar vanavond Stevie Jo, een Britse komiek, ons entertaint. Dat doet hij goed, geen grove humor. Stevie Jo, the Cheeky Boy
“Stevie Jo, also known as 'the cheeky boy', is an all-round comedy artist and variety performer who takes inspiration from the comedic greats of a time gone by.”

Ondanks dat we niet naar buiten konden vandaag hebben we ons geen moment verveeld. In tegenstelling, de dag is voorbijgevlogen.

1. Pe:
    16 oktober 2023
    Wat een enig verhaal weer! Ik hoop wel dat jullie ook eens prijs hebben🎁
  2. Miep Haanen - Gordebeke:
    16 oktober 2023
    Niet zeeziek geworden? Ik heb het verhaal weer met plezier gelezen
  3. Tom Posno:
    Hoi Sonja en Lei,
    Heel verstandig dat jullie vandaag niet hebben uitgeprobeerd aan dek of jullie misschien toch echte zeebenen hebben!!
    En alweer een leuke dag aan boord.
    De loterijen aan bij jullie boord zijn vergelijkbaar met mijn ervaringen met de postcodeloterij: meestal win je niks, hoogstens een ben en jerry ijs……….
    Als je maar plezier hebt, en ik merk dat jullie duidelijk genieten van alles!
    Veel groetjes uit Velp, Tom.
  4. Peter en Nelly Lamers:
    16 oktober 2023
    Dat een mooi verhaal, wij hebben het met veel plezier gelezen in onze Engelse caravan in een klein dorpje bij Heerenveen
  5. Jos en Herm:
    17 oktober 2023
    weer een geweldig verhaal. Met veel plezier gelezen.
  6. Ad:
    17 oktober 2023
    Een dag aan boord is ook niet slecht zo te zien, en je loopt dan ook nog tegen iemand aan die je nog kent van een reis, dan heeft “Leo zeer zeker indruk” gemaakt, fijne reis verder.
  7. Pauline van Gassel:
    17 oktober 2023
    Leuk om jullie belevenissen te lezen!
  8. Ted van eerdewijk:
    17 oktober 2023
    Lees jullie ervaringen met weer veel plezier.
  9. Hen en tiny:
    24 oktober 2023
    heerlijk om mee te reizen met jullie