De buitenechtelijke zoon en de Ladies Night

16 oktober 2023

Maandag 16 oktober 2023

Het hoofd klokkenterugzetten heeft een vrije nacht gehad. Niks terug te draaien vannacht, althans wat de klokken betreft.
Vandaag is het weer een zeedag en zoals elke morgen gaan we als eerste ontbijten🍳 in de Lido Market waar ons een overvloedig buffet toelacht. Maar niet alleen het buffet, de mensen achter de toonbank alsook de mensen die de tafels afruimen lachen ons toe. Na een tijdje kent men ons en is het “goedemorgen” ipv “good morning”. En ze blijven vriendelijk, ook wanneer er van die figuren zijn die met een air van IK BEN DE GAST hun eisen (nee, niet hun wensen) kenbaar maken. I WANT….  Eerlijk is eerlijk, dit is niks voor mij. Ik zou meteen reageren met “Wie denk je wel dat je bent?” en “Zoek het even lekker zelf uit!”.
Na het ontbijt gaan we buiten rondjes lopen👞👟👞👟, want ja, die calorieën en koolhydraten zullen we toch op de een of andere manier moeten verbranden🔥. Als we buiten komen lijkt het alsof we in een sauna zijn terechtgekomen. Binnen is de temperatuur aangenaam vanwege de airco, maar buiten is het ongeveer 25 graden en een, voor mijn gevoel , luchtvochtigheid van 200% 🥵 Desondanks lopen we toch drie rondjes over het dek.👞👟👞👟

Voorraadbeheer
We hebben hierna wel een cappuccino verdiend en gaan naar het Dutch Café. Daar is de buitenechtelijke zoon van Thierry Baudet “aan het werk”. Althans de anderen werken en hij is druk bezig met niks doen en de hockeybal uitgangen. Het is een perfecte kloon van Thierry. Ook zo’n bal🤪. Hij vraagt of Leo Nederlander is. Jazeker. Nou als we vragen hebben dan kunnen we bij hem terecht want hij weet ALLES én hij spreekt Nederlands. Waat eine blaoskauwgum🙄. Hij loopt hier rond op een manier alsof hij de hoofdaandeelhouder van Holland America Line is. Hij is zó goed in z’n werk dat hij een kapotte deksel op een van onze cappuccino-bekers doet en als Lei teruggaat om een andere deksel te halen zegt hij: “Ja ik dacht al, die is stuk🤨” Nou als je dan zo goed bent in je werk dan doe je na die constatering meteen een andere deksel op de beker. Pro actief? Dacht het niet!
Tot nu toe hebben we nog niet één keer gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te lunchen aan boord. En de verwachting is dat we dat de komende weken ook niet zullen doen. We ontbijten vrij laat dus de lunchbehoefte is absoluut niet aanwezig. Wat we wel doen is om 15.00 uur naar de Main Dining room gaan waar de Indonesische High Tea wordt geserveerd.Indonesische High Tea
Het grootste gedeelte van de mensen in de bediening draagt traditionele batik-hemden. Zoals altijd zijn de hapjes heerlijk en smaakt de thee goed. We kunnen wel wat extra vocht gebruiken na de inspanning van het rondjes-lopen-over-het-dek.
Vandaag hebben we om 17.30 uur een reservering in de Pinnacle Grill, een van de specialiteitenrestaurants aan boord. Dat is een onderdeel van het zgn. “Early-Booking-Have-it-all-pakket”.  Het “Early-Booking-Have-it-all-pakket” houdt per persoon o.a. in:
1 diner in de Pinnacle Grill
1 diner in het Tamarind
Vooruitbetaalde fooien
Drankenpakket (15 (!) drankjes per dag à $11  max)
Excursies t.w.v. $200,-.
Onbeperkt WiFi aan boord
Al met al een mooi pakket🥳.
We worden om 17.30 uur met alle égards ontvangen in de Pinnacle Grill en Koen is onze waiter. Koen is geknipt voor deze baan. Hij is klein van stuk maar groot in zijn manier van doen. Hij verwelkomt ons met een hartelijk “goedenavond mevrouw Heintges en meneer Van der Wielen” en informeert naar eventuele allergieën en/of dieetwensen. Die hebben we (gelukkig) niet en dat maakt het voor hem ook wat makkelijker.

Lobster Bisque Alaskan King Salmon
Het diner is voortreffelijk maar dusdanig maagvullend dat we het toetje (zeg maar rustig toet🫣) geheel tegen onze principes (je eet je bord leeg) voor de helft moeten laten staan. Not so baked Alaska
Geen koffie na en zelfs de bonbons blijven liggen op het schaaltje.
Het is tijd voor het volgende agendapunt van vandaag: Ladies Sip and Save, The Shops.  “IT’S LADIES NIGHT! Join us for an event dedicated to the beautiful woman that you are. Tonight is the night to treat yourself to something extra special, and the Effy experts are here to help. Don’t forget to collect your ladies night gift, just for stopping by.”.
Ja, ja, weer een ladies night gift!🥳 én een glas sparkling wine🥂. Niet alleen voor de ladies, ook voor de gentlemen.
Het is een amusant gebeuren en er zijn natuurlijk ook weer dingetjes te winnen. Maar eerst worden de dames in twee groepen verdeeld en volgt er een hilarische “competition”. Resultaat is dat het groepje waartoe ik behoor tot winnaar wordt uitgeroepen. We krijgen een kettinkje met hangertje. Altijd leuk! En dan ook nog eens de vierde “travellers-tag” voor de verzameling.
Vanavond is er geen theatervoorstelling maar kunnen we naar de film 🎥. Harrison Ford gedurende 2 1/2 uur als Indiana Jones is niet aan ons besteed. In plaats daarvan installeren we ons weer op een strategische plek met zicht op alles en iedereen die voorbijkomt.

Lampen aan het plafond in de BB Kings Blues Club
Very entertaining. De vijfde zeedag komt langzaam tot een einde.Afzakkertjes🤩

1. Ad:
    17 oktober 2023
    Met allemaal die prijzen en free gifts moeten er op de terugweg nog koffers bij
  2. Tom Posno:
    17 oktober 2023
    Hoi Sonja en Lei,
    Ik sta iedere keer weer verbaasd wat een aparte wereld een cruise-schip als dat van jullie is!
    Restaurants in alle soorten, koffieshops, theaters, zelfs een Dutch Café………….
    Wat leuk, Sonja, dat je toch weer iets hebt gewonnen, al is het dan wel niet de honderd-duizend!
    De volgende keer dat jullie die geweldige zoon van Thierry weer tegenkomen, gaat hij jullie vast vertellen dat jullie menen naar het Panama-kanaal te gaan, maar dat dit helemaal niet bestaat en bedacht is door reptielen die op de bodem van de Atlantic wonen………..
    Maar afgezien daarvan hadden jullie weer een super-dag aboard the ship.
    Hartelijke groet uit Velp, Tom.
  3. Huub:
    18 oktober 2023
    Ergens aan het begin van de reis noemde je 10.000 stappen die jullie elke dag proberen te doen... Toen dacht ik: zal ik jullie een plezier doen en vertellen wat ik pas nog ergens gelezen heb? Die 10.000 stappen zijn onzin, want nergens op gebaseerd, 3.000 is ook genoeg om gezond te blijven...
    Blij dat ik dat toen niet geschreven heb, want ja, zoals je zelf al zegt: "al die calorieën en koolhydraten...", wel lekker, maar het moet wél verbrand worden...
    Geniet verder!
  4. Anneke: