Oranje boven! 🇳🇱🍊

17 oktober 2023

Dinsdag 17 oktober 2023

Jawel hoor, het hoofd klokkenterugzetten is vannacht weer druk doende geweest met het een-uur-terugzetten van alle aan boord aanwezige klokken ⏰ 🕰️. Lekker hoor, zo’n extra uurtje slaap😴.
Vandaag is alweer de zesde zeedag. Zes dagen varen we over deze grote plas water en we zijn nog niets of niemand tegengekomen. Geen enkel schip, geen enkel zeedier, geen enkele vogel (met uitzondering dan van die enkele vreemde vogel die zich aan boord bevindt). Water, water, water zover je kunt kijken 👀. Binnen is het aangenaam verpozen maar zodra je buiten komt…..🥵

Ludwig🎵 Beethoven Deck-info
We gaan met de trap van deck 4, het Beethovendeck, naar deck 11 waar zich het Lido bevindt. Hier bemachtigen we weer een plekje aan het raam. Prettig ontbijten. Na verloop van tijd krijgen we een tafelgenote. Het is een apart type. We hebben haar al een paar keer gezien in gezelschap van een behoorlijk op leeftijd zijnde man die duidelijk loopt te pronken met haar. Ze draagt dure designerkleding (type Chanel-jurkjes) en is flink behangen met juwelen. Ze kan amper lopen op haar opzichtige hoge stiletto-pumps 👠. Je zou haar kunnen omschrijven als het type “golddigger”.  Haar van nature donkere haren zijn platinablond geverfd. We hebben het idee dat ze onder invloed is van het een of ander want ze staat om de haverklap op, eerst om koffie te vragen aan een van de kelners en daarna jus d’orange. Ze gooit een enorme hoeveelheid suiker in haar koffie en staat vervolgens op om eten te gaan halen. Met haar designertas en sjaal om de arm en haar telefoon in de hand. Ze zwalkt door de ontbijtzaal. Als ze terugkomt stort ze zich eerst op de suikerkoffie en dan begint ze aan haar ontbijt. En dan….. “Were are you from?” Krijgen we dat weer🙄. Zij woont in Montréal, Canada🇨🇦 maar komt oorspronkelijk uit Iran🇮🇷. Op mijn opmerking dat Iran niet al te “prettig” is voor vrouwen reageert ze dat er geen enkele problemen zijn voor de vrouwen in Iran. Dat wordt allemaal verdraaid in de westerse media om zo Iran in een kwaad daglicht te stellen. En ze is absoluut niet “brainwashed” maar ze weet gewoon dat er niks aan de hand is en het een geweldig land is. Ik laat haar maar in de waan en Lei reageert al helemaal niet omdat hij geen woord verstaat van haar binnensmonds gewazel. Ik denk bij mezelf als het zo’n geweldig land is en er geen vrouwonvriendelijke toestanden zijn, waarom ga je dan niet terug? Waarschijnlijk omdat ze dan binnen no-time “vrijwillig” in een zwart gewaad zal rondlopen. Maar….. ze is not brainwashed. No way! We hebben het wel gehad met dit gewauwel. Bye, have a nice day.
We gaan aan de wandel en ondanks dat we verder niet veel ondernemen vliegt de tijd hier aan boord voorbij. Er is zoveel te zien en te doen on the ship.

Stevie Jo
Om 14.00 uur geeft Stevie Jo, de Cheeky Boy, in het theater een interessante en humorvolle lezing over zijn ervaringen als Murder Squad Detective bij de London Metropolitan Police. Hij is daar 15 jaar werkzaam geweest. Aardige man.
In tegenstelling tot wat we gewend zijn is er vandaag niks te winnen😔 en zijn er ook geen free gifts. We installeren ons weer op een strategische plek: mensen kijken😊. Er komt een ouder echtpaar voorbij dat zijn geluk heeft beproefd in het Casino 🎰 en ook duidelijk een of meerdere glaasjes heeft gedronken. Ze zijn in een jolige bui en als ze gearmd voorbijkomen roept hij (wijzend op haar) “She’s money hungry!”. Op de opmerking van Lei “Make her happy!” roept hij “O no!” en lachend lopen ze samen verder. Ze hebben duidelijk veel plezier. Vanavond staat de Orange Party🥳 op het programma. Iedereen die dat wil gaat gekleed in oranje of heeft oranje accessoires. Het personeel doet mee met oranje accessoires en de BB Kings Blues Club wordt met oranje attributen aangekleed. Uiteraard doen wij op bescheiden wijze mee.

Oranje boven
We gaan niet eten in de Main Dining room maar doen dat vanavond in de Lido. Het is daar nl. Dutch🇳🇱themed dinner. Benieuwd wat ze ons voorschotelen. En altijd vriendelijk😊 CrèmesnitjesBig smile en kibbeling
Er is een ongelooflijk uitgebreide uitstalling van allerlei Nederlandse gerechten; van oliebollen en poffertjes tot zure haring, bloedworst - droogworst - leverworst en gerookte makreel, Nederlandse kaassoorten, tompoezen - appeltaart - Bossche bollen en speculaasjes, kibbeling met frietjes en ga zo maar door. En dan hebben we het nog niet eens over de afdeling Indonesische Rijsttafel😋 Kortom: GENIETEN!Moeilijk kiezen🤔

Koekjes, cookies
Na het eten is het weer theatertijd en Joost voegt zich bij ons. Het is een prettig mens met humor.
21.30 uur : Comedy & Variety of Tom Crosbie.
“International Man of Memory: Tom Crosbie The Performing Nerd returns! Tom is back with a brand new show featuring a new collection of useless skills and a finale that promises to leave you with your jaw on the floor. "Who knew Rubik's Cubes could take your breath away" - The Scotsman newspaper”.
Een top-voorstelling en het valt niet uit te leggen wat er nou allemaal gebeurt op de bühne. Maar het is fantastisch.
De dagafsluiting is, zoals gewoonlijk, in de BB Kings Blues Club waar de Orange Party aan de gang is en de voetjes flink van de vloer gaan.

1. Miep Haanen - Gordebeke:
    18 oktober 2023
    Wat een bergen eten. Ben je niet bang dat de kilo's eraan vliegen. Trouwens bekende broek heb je aan. Veel plezier verder.
  2. Tom Posno:
    Hey Sonja en Lei,
    Wie aan boord met honger naar bed gaat, heeft dat geheel aan zichzelf te danken, als ik je leuke verhalen lees en de buffetten zie.
    Het omgekeerde lijkt me eerder voor velen een probleem: je moet oppassen dat je niet over je grenzen gaat, zodat je een misselijke volgende dag hebt!
    Morgen, donderdag, ga ik ook lekker uit eten: Theo en Henny komen naar Velp!
    Gaan we de nieuwe levensfase van Thei als pensionado nog even memoreren; dat hadden we zo afgesproken op de uitzwaaidag op school in juli! Ik trakteer ze op een etentje in een leuk, goed en gezellig restaurant in de buurt.
    Ik zal ze de groeten van jullie doen.
    Genieten jullie maar volop verder, en we houden contact.
    Veel groetjes uit Velp, Tom.
  3. Nisha:
    Ha Sonja!
    Ik volg je verhalen nog altijd met veel plezier. Sterker nog: ik wacht dagelijks op het mailtje dat er een nieuw verhaal is! Je moet tenslotte wat in de herfstvakantie🤭
    Die blonde troela zie ik zo voor me!😂 Veel plezier nog aan boord!
    Groetjes,
    Nisha
  4. Ber en Annelies:
    Ha Sonja en Lei,
    Ouk ik geneet iddere daag van de leuke humoristische verhäölkes!! Bin waal bliej det ik der neet beej hoof te zien, haha! Behuurlijk aafzeen dao. 🤣🤣🤣. Geneet der nog van en ik haop stiekum det der nog iets hiël spannends gebeurt👻🤡👹🎃