Hernieuwde kennismaking met Victoria.

21 mei 2023 - Victoria, Canada

We zijn gearriveerd in Victoria BC🇨🇦 en het is Victoria-weekend. Dat betekent voor veel Canadezen een lang vrij weekend want Victoria-day is maandag.

Het is zaterdag
We moeten om 17.00uur weer aan boord zijn voor onze afspraak met de hoffotograaf, dus hebben we royaal de tijd om op ons gemak naar het centrum te wandelen. Voor de minder goed ter been zijnde gasten bestaat de mogelijkheid om de bus 🚌 te nemen. Venlonaer in Victoria, Canada 🇨🇦
Het is een mooie wandeling, deels door de woonwijk en deels langs het water. De zon☀️ schijnt ook vandaag weer volop en de temperatuur bedraagt 24 graden😎. Houseboats
Bij een fontein met op de achterwand de vlaggen van alle Canadese provincies staat een dame waarmee we aan de praat raken. Op een gegeven moment komt (uiteraard) weer de vraag: “Where do you come from?” Als we zeggen  “From the Netherlands” roept ze “I knew it!” Zij komt oorspronkelijk uit Den Haag en zoals meestal het geval is wanneer je hier uit Nederland 🇳🇱 geëmigreerde mensen tegenkomt, probeert ze wat Nederlands te praten. Ze moet weliswaar de woorden zoeken maar het gaat haar goed af. Aardig mens.  Victoria & the Parliament
We passeren het Parlementsgebouw en steken de weg over naar de haven. Het is tamelijk druk, maar je kunt toch goed rondwandelen.   Weer een Totempaal  Voor de gevallenen
Tegen 15.00 uur vinden we het mooi geweest wat betreft het wandelen in the burning sun🥵 en gaan we via een andere route weer terug naar de haven waar ons schip voor anker ⚓️ ligt. Weer aan boord geeft de stappenteller ruim 17000 stappen aan. Goed bezig geweest!👍🏼   Bootje💙
We hebben wel een Alaskan Amber🍺 verdiend dus op naar de Lido Pool op deck 9 met zicht op het gigantische cruiseschip dat naast ons ligt.

Op de met de hoffotograaf afgesproken tijd melden we ons in de studio waar gisteravond de fotoshoot werd gehouden. We krijgen de gemaakte foto’s te zien op een scherm met bijpassende romantische muziek 🎶 op de achtergrond. Daarna komt de hele stapel tevoorschijn en kunnen we gaan “schiften”. Tot nu toe geen enkele mededeling wat betreft de prijs van het een en ander. Tegen  het einde van de schifting komt the 📸artist met de opmerking: “Let me explain to you: the minimum is 6 photo’s and the price is $ 599”  Hij zegt het zonder met de ogen 👀 te knipperen. We hadden wel verwacht dat er een pittig prijskaartje aan zou hangen maar dit bedrag staat in geen enkele verhouding. $100 per plaatje, kom op zeg! We vertellen hem dat we dit too much vinden. We can’t afford it.  Hij wil ons wel tegemoet komen en geeft ons de 2 foto’s die eerder op de witte sofa zijn gemaakt en die $21 per stuk kosten, er gratis bij. No thanks, we still can’t afford it. Hij heeft begrip, that’s o.k. En ook al heeft hij geen begrip, we gaan niet tot aanschaf over. We danken voor de moeite die hij heeft genomen en verlaten de studio. Al met al was het een leuke ervaring.
We gaan even naar de hut en gaan koffer nr.2 gedeeltelijk inpakken (koffer nr.1 hebben we gisteren al gevuld tot een gewicht van 18kg). Vanavond moet de bagage vóór middernacht buiten op de gang staan.

Menukaart
Voor de laatste keer gaan we eten 🍽️ in de Main Diningroom en daarna gaan we het resterende boordtegoed verbrassen in de winkel. Dat is nog een hele opgave🫣 maar uiteindelijk lukt het ons.
Een laatste keer ons pasje laten swipen in the Ocean Bar om de Gin-Tonic “af te rekenen” en dan is het de hoogste tijd om koffer nr.2 verder te gaan pakken en buiten op de gang te zetten.  Klaar voor de thuisreis  Daar staan ze dan
Morgen is het vroeg dag want dan loopt de wekker ⏰ om 06.00uur af.

1. Tom Posno:
    Hoi Sonja en Lei,
    Victoria was een mooi besluit van een schitterende vakantie!
    En wat hadden jullie (ook) daar seen heerlijk weer om de stad onveilig te maken!
    Succes met inpakken en geniet van de laatste uurtjes aan boord van een supergeweldig schip!!
    Veel groetjes uit Velp, Tom.
  2. Tom Posno:
    Hoi Sonja en Lei,
    Ik was nog vergeten te zeggen dat ik het toch wel heel leuk had gevonden om 6 fotootjes te krijgen van jullie voor SLECHTS 599 dollar!
    Maar, groot gelijk, besteed dat bedrag maar voor een paar lekkere etentjes!
    Groetjes uit Velp, Tom.
  3. Anneke:
    Wat zullen jullie genoten hebben . Goede terugreis😘😘😘😘
  4. Gonnie:
    22 mei 2023
    Erg genoten van jullie mooie reisverslag. 👏
    Dat van die fotoshoot was wel een lachertje. 😂Dat hebben,denk ik, niet veel mensen gedaan.
    Ik wens jullie een hele fijne, veilige reis terug. En welcome to The Netherlands back again. 🍀🍀
  5. Emile Verstraelen:
    Hallo Sonja en Lei,
    Weer genoten van jullie reisverslagen. Nog een goede terugreis gewenst.
  6. Gerard Staals:
    25 mei 2023
    De vleugels weer stevig uitgeklapt.
    Dadelijk weer uitvliegen in eigen land.
    Welcome home!
  7. Ted van eerdewijk:
    25 mei 2023
    Bedankt voor jullie gezellige verhalen zit zelf een beetje in de lappenmand en dangeniet je helemaal van gezellige dingen.Goed terugreis