Memorial Day

28 mei 2024 - Grand Island, Verenigde Staten

Maandag 27 mei 2024

USA 🇺🇸 viert vandaag Memorial Day.

De dag begint met fikse regenbuien en de enkeling die buiten voor zijn camper of cabin zit vlucht snel naar binnen. De meeste gasten verlaten al vroeg de camping. Ze hebben ongetwijfeld een lange weg naar huis voor de boeg.

Iedereen is vertrokken
Tegen de tijd dat wij aanstalten maken om te vertrekken staat er verder niemand meer. Een oase van rust vergeleken met gisteren.En maar weer afkoppelen
Om 10.30 uur verlaten we deze toch wel bijzondere en enigszins afgelegen plek.
In eerste instantie hebben we een korte scenic drive ingeroosterd maar die blijkt achteraf toch niet al te scenic. Het is gewoon een saaie weg. Bradford Hometown Heroes
Na Bradford komen we al gauw bij de staatsgrens en verlaten we Pennsylvania. We rijden de staat New York binnen.Welcome’
De route gaat over de 219 noord en we pikken het laatste gedeelte van het Allegany State Park mee. We passeren Salamanca en bij Ellicottville draaien we de 242 noord op die vervolgens overgaat in de 16 noord. Tulpen in Holland
We komen bij het plaatsje Holland en zodra we daar binnenrijden begint het (uiteraard) te regenen🌧️. En niet een beetje, nee het stortregent. Krijg je meteen een thuisgevoel🙈. Ben je in Holland, dan regent het uiteraard
Na East Aurora wordt het steeds drukker op de weg. We naderen een grote plaats en dat is goed te merken. Helaas moeten we noodgedwongen over de interstate rijden om bij onze eindbestemming van vandaag te komen. De route loopt precies tussen de oostkant van Buffalo en de Canadese grens door. Peace Bridge
We zien de Peace Bridge liggen waar we vijf weken geleden overheen zijn gereden om van Canada🇨🇦 naar de USA🇺🇸 te gaan. Links van ons ligt het gigantische water dat in sneltreinvaart richting de Niagara Falls stroomt. En het waait, het waait verschrikkelijk hard en ik moet enorm goed opletten en regelmatig bijsturen. Niet fijn.
Nadat we Buffalo gepasseerd zijn wordt het wat rustiger op de weg maar de wind blijft flink tekeer gaan. Tolbrug
We rijden de tolbrug over naar Grand Island en dan zijn we gelukkig vrij snel bij de camping, de Niagara Falls/Grand Island KOA, waar we om 15.00 uur arriveren. Lekker op tijd. Daar moeten we wezen
We worden door een knul in een golfkarretje naar onze plek gebracht en nadat alles is aangesloten maken we een wandeling over deze heel erg luxe, prachtig aangelegde camping. En, niet onbelangrijk, we beschikken vandaag over goed werkende Wifi🥳. Onze plek
We hebben vandaag 215 km afgelegd.

Om 22.00 uur horen we in de verte het geluid van vuurwerk dat waarschijnlijk in Buffalo wordt afgestoken ter afsluiting van Memorial Day.

Helaas komt ook de afsluiting van onze reis dichterbij😢.

1. Tom Posno:
    28 mei 2024
    Hoi Sonja en Lei,
    Ja helaas, aan alles komt een einde, dus ook aan jullie heerlijke vakantie.
    Wel komisch, dat jullie geheel in stijl het plaatsje Holland binnenrijden: de regen valt met bakken uit de lucht!
    Komt ons hier heel bekend voor!
    Maar jullie volgende foto’s laten gelukkig ook weer blauwe lucht zien.
    Maar toch wel wisselvallig weer, want je hebt het over een stevige wind!
    En weer een flinke afstand afgelegd vandaag.
    Geniet van deze luxe camping!
    Groetjes uit Velp, Tom.
  2. Anneke:
    29 mei 2024
    Jep nog efkes. Heej regent ut ouk contstant

Jouw reactie