Take it easy

13 mei 2022 - Banff, Canada

Woensdag 11 mei 2022.

De twee dagen van fiks wandelen beginnen hun tol te eisen en ik krijg weer behoorlijk last van de blessure/overbelasting in mijn onderrug. Dus is het voor mij vandaag even een klein beetje pas-op-de-plaats-maken. Daarom besluiten we het vandaag wat rustig aan te doen en een korte wandeling te maken rondom de (toch wel grote) campground. Marian blijft thuis en zorgt dat bij terugkomst de koffie klaar staat. Strak plan!

Het zonnetje schijnt en uit de wind is het zelfs aangenaam. Toch maar voor de zekerheid twee paar sokken, twee truien en een vest aangedaan want voor je het weet is de zon verdwenen en valt er sneeuw. De zon verdwijnt inderdaad af en toe maar gelukkig blijft de sneeuw achterwege.

Op de campground staan heel veel verschillende type campers. Van een prachtig in de zon blinkende Airstream tot een kleine “frietwagen”, pick-up-trucks met gigagrote trailers er achter en twintig meter lange slide-out exemplaren. Her en der staan er op het terrein ook een paar zgn. pay-phones waarmee je nog op de ouderwetse manier kunt telefoneren door er kwartjes in te stoppen.

Tijdens onze wandeling komen we onderweg wilde dieren tegen. Zoals een moeder “Mule Deer” met twee kinderen, heel veel piepende “Columbian Ground Squirrels”, overvliegende Red Robins, maar gelukkig geen loslopende beren. We besluiten om niet de hele “loop” rond het giga-grote terrein te maken en nemen de afkorting terug richting B20 en B22. Koffietijd! Even gezellig bijkletsen onder het genot van een kop koffie en natuurlijk een koekje.

En voor de rest blijft vandaag in het teken staan van take it easy en een beetje voorbereidingen treffen voor de dag van morgen. Mart en Marian willen nog een middagwandeling maken en Lei en ik gaan thuis de roadmaps ter hand nemen om te kijken wat er mogen onderweg allemaal te zien en te doen is. Verder worden de foto’s nog eens kritisch onder de loep genomen en de mindere exemplaren belanden linea recta in de afvalbak.

Morgen moeten er ook weer boodschappen gedaan worden en om te voorkomen dat we iets vergeten wordt er een lijstje gemaakt. Hopelijk komen we een WalMart of Safeway tegen.

Lei en ik nodigen de buurtjes uit om vanavond in ons huis onder het genot van een kop koffie en later een (!) Canadees biertje deze en de afgelopen dagen door te nemen. Als Marian en Mart laat op de avond terug naar hun eigen huis gaan is het stikdonker en biedt de lamp op de iPhone uitkomst. Het zal je maar gebeuren dat je een beer of een ander loslopend wild dier tegen het lijf loopt. Gelukkig hoeven ze niet ver te lopen.

De oorspronkelijke route die we gepland hebben voor morgen is, wat de afstand betreft, iets gewijzigd omdat Hwy #1 tussen Lake Louise en Golden closed is for construction. En aangezien Golden onze eindbestemming is moeten we een zgn. alternate/detour route nemen via Hwy #93 in zuidelijke richting tot Radium Hotsprings en dan over de Hwy #95 in noordelijke richting naar Golden.

Morgen komt er ook een einde aan de bijna 6 dagen lang durende geen-WiFi-bereik-op-de-camping-hebbende-situatie. In Golden verblijven we nl. op een particuliere camping waar wel WiFi is. In de Nationale Parken moet je het zonder doen. Ach, dat heeft ook wel z’n charmes en wat sommige mensen niet zullen geloven, zonder WiFi draait de wereld gewoon door.

1. Gerard Staals:
    13 mei 2022
    Wat een ontberingen. Hoop wel dat die onderrug snel niet meer opspeelt. Ik heb er alle vertrouwen in: jullie zitten niet voor 1 gat gevangen.
    Die-hards!
  2. Miep Haanen - Gordebeke:
    13 mei 2022
    Sterkte met je rug en maar even rustig aan.
  3. Tom Posno:
    Hoi allemaal,
    Heel verstandig, even een dagje rustig aan. Per slot van rekening is het vakantie, toch?
    En gezellig ook met jullie buren, kletsen en borrelen. Heerlijk relaxt.
    Die even voorzichtig aan met je rug, Sonja, dan komt het vast weer snel goed.
    Veel groetjes uit Velp voor jullie allen,
    Tom.
  4. Maria:
    13 mei 2022
    Een dagje rust kan been kwaad.fijn reisverhaal. Groetjes.
  5. Maria:
    13 mei 2022
    Hoe kan dit ok krijg iedere Keer tweet Keer het verhaal?
  6. Theo:
    13 mei 2022
    Röstig aan en dink aan dich zelf…
    Evegood vueel vekansieplezeer gewins in det geweldig land!
  7. Josee:
    Beterschap voor je rug!
    Erg leuk om jullie belevenissen op deze manier weer mee te kunnen volgen.
    Nog mooie dagen samen!
  8. Anneke:
    13 mei 2022
    Waat rustig aan doon dan kump ut allemool weer good🥰😘
  9. Ad:
    14 mei 2022