Daar gaan we weer!

18 december 2023 - Schiphol Airport, Nederland

In december 2003 hebben we onze 25-jarige trouwdag in New York gevierd. Dat beviel ons zo goed dat we toen meteen het plan hebben opgevat om elke vijf jaar onze trouwdag hier te vieren. De eerste keer, in 2003, verbleven we in het Pennsylvania Hotel in Manhattan, pal tegenover Madison Square Garden. In 2008 echter verbleven we in Brooklyn, in een appartement van Mr.Melzer. Via een lieve collega op school, Tom Stoopman, zijn we hier indertijd terecht gekomen. Het verblijven in een appartement in Brooklyn, midden tussen de locals, is ons zo goed bevallen dat we nu, in 2023, hier voor de vierde keer twee weken logeren en onze 45e trouwdag zullen vieren.

Wachten op de trein 🚂
Het is maandag 18 december 2023 en we gaan vandaag al met de trein 🚂 van Venlo naar Schiphol waar we vervolgens overnachten in het CitizenM hotel dat pal naast de luchthaven ligt. Onze vlucht ✈️ vertrekt morgen (dinsdag 19 december) om 13.35 uur en omdat we drie uur van tevoren op de luchthaven moeten/willen zijn vinden we het te “link” om op de vertrekdag te treinen🚂. Zeker gezien de mogelijkheden van blaadjes op de rails, sein- en wisselstoringen, koperdiefstallen, gatengravende beesten en meer van dat soort malheur.
De treinreis verloopt uitermate soepel en zonder vertraging arriveren we op de eindbestemming van vandaag, Schiphol Airport. Via de centrale hal lopen we naar buiten en gaan richting het even verderop gelegen CitizenM. Ook het inchecken in het hotel is een fluitje van een cent. Doe-het-vooral-allemaal-zelf.

Gearriveerd
Onze kamer ligt op de derde verdieping en we kijken 👀 uit op de start- en landingsbaan. Een komen en gaan van vliegtuigen ✈️ ✈️✈️.
We gaan de benen strekken en wandelen wat rond op de luchthaven. Koffie ☕️ drinken bij Starbucks, windowshoppen, onder het genot van een (prijzig🫣) pilsje 🍺 mensen die terugkomen van een buitenlandse reis kijken 👀, geen Joris Linssen maar wel Mark Tuitert ⛸️, kortom genoeg te beleven. Omdat het culinaire aanbod hier hoofdzakelijk bestaat uit fastfood besluiten we bij AH een fles wijn 🍷 te halen, evenals kaasjes en twee bakken salades. Dinner in the room with a view.
Wat ons betreft is de kerstvakantie begonnen.

1. Joyce:
    Heel veel plezier
    Vooral er van genieten💋💋
    Ook de groetjes van Sammy
  2. Wim en Marij:
    18 december 2023
    Vuul plezeer!! Weej volge óg weer.
  3. Ber en Annelies:
    18 december 2023
    Ein prima start van ein beslist moeïe reis weer! Have fun and enjoy🥳🍷🍀
  4. Kristel:
    18 december 2023
    Hiele fijne vakantie en (alvas) proficiat met ógge 45e trouwdaag! Ik kiek weer oet nao óg verhaole.
  5. Miep Haanen - Gordebeke:
    Vuuel plezeer in de Big Apple
  6. Tom Posno:
    Hey Sonja en Lei,
    Daar gaan jullie weer; volgens mij kunnen jullie het NS-traject Venlo-Schiphol nu wel dromen.
    En als ervaren reizigers hebben jullie ook nu weer gekozen voor “safety first” door een dag eerder al naar de luchthaven te gaan.
    Heel verstandig, maar ook relaxed!
    Ik wens jullie morgen een goede vlucht naar New York om aldaar jullie 45 jaar huwelijk te gaan vieren.
    Ben benieuwd naar jullie avonturen; hopelijk is het daar prachtig weer, heel verstandig om hier de regen achter jullie te laten!
    Veel groetjes uit Velp, Tom.
  7. Wil:
    Hele fijne vakantie gewenst
  8. Nel en Jan smolenaars:
    18 december 2023
    Fijne vakantie gewenst en goede reis.
  9. Emile Verstraelen:
    18 december 2023
    Daar gaan jullie weer ; geniet er maar van en proficiat met jullie 45 jarig huwelijk.
  10. Marij en Herman:
    19 december 2023
    Goede vlucht morgen en geniet van jullie trouwdag in New York!
  11. Adrie Maitimu:
    19 december 2023
    Veul plezeer saame, perfisiat met jullie 45 trouwdaag en groetjes vanoet Indonesië 🌴🌞😎
  12. Ad en Marij:
    19 december 2023
    Veel plezier samen in deze stad, hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag.
  13. Martijn:
    19 december 2023
    Goede reis en hopelijk weer leuke verhalen! New York blijft interessant !
    Het is nog een ‘eind’ weg, maar ik ben stiekem al benieuwd waar jullie de 50 jarige gouden bruiloft gaan vieren.
    Groetjes van ons Martijn en Judith.
  14. Maria:
    19 december 2023
    Perficiat en ammuseer och.
  15. Peter en Nelly Lamers:
    19 december 2023
    Allereerst gefeliciteerd met jullie 45 jaar huwelijks feest.
    Verder maak er weer een paar mooie weken van.
    Hopelijk nog veel leuke dingen van jullie te lezen.
    Gr.Peter en Nelly Lamers
  16. Jos Janssen:
    19 december 2023
    Sonja en Leo, geneet van ôgge trouwdaag met ein moeije vakantie in och 2e vaderland, veul plezeer daor.
  17. Ted van eerdewijk:
    Veel gezelligheid en plezier
  18. Pauline van Gassel:
    19 december 2023
    Van harte proficiat met jullie trouwdag en geniet van deze reis!
  19. Marian mooijman:
    19 december 2023
    Hé Sonja en Lei, Hiele fijne reis. We gaon og volge, leuk. Tot gauw
  20. Hen en tiny:
    23 december 2023
    heel veel plezier met jullie reis
  21. Hen en tiny:
    23 december 2023
    een hele fijne vakantie ,en nog gefeliciteerd