Zondag, wasdag

23 juli 2017 - Bozeman, Montana, Verenigde Staten

Zondag 23 juli 2017.

Vandaag doen we het rustig aan en willen we niet al te laat op onze eindbestemming arriveren. We verlaten zo rond de klok van 11.00 uur de Locomotive Inn en in tegenstelling tot de voorgaande dagen rijden we nu over de Interstate. En vandaag is dit de I90 west. In Big Timber gaan we naar het plaatselijke visitorcenter dat niet meer is dan een houten hutje waar een bejaarde dame ons welkom heet en ons wat local information verstrekt. Ze is helemaal happy dat er buitenlandse toeristen zijn die de moeite nemen om Big Timber te bezoeken. We zijn nieuwsgierig geworden en besluiten om niet weer meteen de Interstate op te rijden maar om te kijken wat Big Timber ons te bieden heeft. En dat is niet veel. Er is een Mainstreet maar het is zondag en er is absolutely nothing te beleven. We draaien Cherokee en gaan terug richting I90 west. Op advies van de vriendelijke bejaarde dame verlaten we bij afslag 340 de I90 en rijden in noordelijke richting over de 89. Een local road door Montana farmland. Bij Wilsall gaan draaien we de 86 zuid op en worden we voor de afwisseling weer eens getrakteerd op een schitterende route door het landelijke Montana. En we hebben warempel radio ontvangst! Country music it is!
De eindbestemming van vandaag is Bozeman. Onderweg hebben we bij een rest area een couponboekje meegenomen en omdat we helemaal van de coupons zijn waarmee je zo af en toe toch wel wat dollars kunt besparen is de keuze gevallen op het Super 8 Motel. Het is vroeg in de middag als we inchecken (met coupon!) en ons installeren in kamer 108.
Het is wasdag en met een voorraad quarters en een zak met wasgoed ga ik naar de guest laudry. Er staan twee grote wasmachines en twee grote drogers.
$ 2,25 aan quarters gaan in de wasmachine en als ik na 35 minuten ga kijken kom ik twee knullen tegen op de gang die een grote zak met wasgoed meesjouwen en naar hun kamer gaan. Geen wasmachine vrij blijkbaar. In de guest laundry zit een meisje geduldig te wachten tot er een machine vrij is. Ik haal de schone was uit de machine en hevel ze over in de droger. $ 2,25 aan quarters gaan in de machine samen met een  dryer-sheet voor de frisse lucht en drogen maar. Het meisje stopt ondertussen haar was in de wasmachine. De droger heeft 60 minuten nodig en dan is alles weer clean and fresh. Hoe het kan, geen idee, maar de was komt er absoluut kreukvrij uit.
Een relaxte zondag in Montana. De zondag dat Bianca haar 33e verjaardag viert.

1. Irina Bouma:
    27 juli 2017