Text your tickets!?

19 december 2018 - Brooklyn, Verenigde Staten

Woensdag 19 december 2018

Gisteren een mail gekregen m.b.t. de tickets voor de basketbalwedstrijd die we zondag gaan bijwonen. We moeten op een link klikken, vervolgens iets doen met een “confirmation” en dan kunnen we de tickets laten texten naar de mobiele telefoon. Ja, ja, dat zal best. Alleen het klikken op de link gaat zonder problemen maar dan houdt het ook op. Er valt niks te texten want ik kan mijn mobiele nummer niet invoeren omdat het een Dutch number is. Via de app dan maar? No way! Via mijn ticketmasteraccount? Echt niet!

Dan zit er niks anders op dan vandaag naar het kantoor te gaan en proberen of er iets te regelen valt. We hebben een adres, dat scheelt. Denken we.

We gaan weer met de F-trein en rijden helemaal door tot de 42e straat en gaan dan op zoek naar  Applause Theatre & Entertainment Service. We hebben een adres, 165 west 46th street, 11th floor dus dat moet a piece of cake zijn. Maar dat is het niet. De straat vinden is niet zo moeilijk, maar nummer 165 is een ander verhaal. Na wat heen en weer lopen en vragen aan een niet al te snuggere flyeruitdeelster (“just look to find the right number......”) zien we dan toch uiteindelijk op een ietwat verborgen plek nummer 165 staan. Bingo! We melden ons bij de conciërge die ons de weg wijst. Go up to the 4th. floor, cross the hall, take the elevator to the 11th. floor and go to office number 107.

Op de 4th. floor zitten, tussen een aantal mooi versierde kerstbomen, twee heren die stemmige kerstmuziek ten gehore brengen. Hoe leuk is dat. We gaan naar de 11e verdieping en zoeken kantoor 107. Gevonden! Het is bloedheet binnen. 3 mannen en 1 vrouw bemensen het kantoortje. We leggen ons probleem voor en overhandigen aan een van de drie mannen de papieren die aangeven wat we hebben besteld. Hij kijkt vervolgens op mijn telefoon en wat hij allemaal uitspookt weet ik niet maar uiteindelijk staan er twee QR-codes op mijn telefoon die we moeten laten zien bij binnenkomst in het basketbalstadion. Het is zaak om deze NIET kwijt te raken. Mobiele telefoons en ik: geen goede combinatie. Maar we zijn geholpen en dankbaar. Men wenst ons een happy Christmas en dan kunnen we weer verder. (Als we ‘s avonds thuis zijn constateren we dat we de papieren niet terug hebben gekregen. Gelukkig neem ik altijd van alle paperassen twee exemplaren mee.) We gaan weer met de lift terug naar de 4e verdieping, waar de twee heren nog steeds stemmige kerstmuziek ten gehore brengen, en vervolgens naar beneden. Time for coffee! Hebben we dik en dubbel verdiend.

Dan gaan we een fikse wandeling maken richting de Highline. Dat doen we via de kerstmarkt in Bryant Park en een sanitaire stop in de Manhattan Mall.

“The High Line is a public park built on a historic freight rail line elevated above the streets on Manhattan’s West Side. Saved from demolition by neighborhood residents and the City of New York, the High Line opened in 2009 as a hybrid public space where visitors experience nature, art, and design.”

We leggen maar een klein gedeelte af en nemen ook nog even een kijkje in Chelsea Market. “Chelsea Market is a food hall, shopping mall, office building and television production facility located in the Chelsea neighborhood of the borough of Manhattan, in New York City. It was built in the former National Biscuit Company (Nabisco) factory complex where the Oreo cookie was invented and produced.”

We kuieren vervolgens richting de 14e straat waar we bij de plaatselijke donut-bakker 4 exemplaren aanschaffen voor bij de koffie en dan afdalen onder de grond om de F-train naar huis te nemen.

Het is mooi geweest voor vandaag

1. Nisha:
    20 december 2018
    Geniet van jullie tijd in New York!
  2. Veronique en Jeroen:
    20 december 2018
    Geweldig, echt genieten van al het moois wat er te zien is!
  3. Tom Posno:
    Hoi Sonja en Leo,
    Ik geniet iedere keer opnieuw van jullie zeer diverse belevenissen, maar ook van jouw manier van schrijven, Sonja!
    Ik ben twee jaar geleden ook bij het Memorial geweest met mijn twee nichtjes, een van hen woont met haar vriend in New York, in Hoboken om precies te zijn. Ze hebben een prachtig appartement, uitkijkend op de rivier met aan de overkant Manhattan!
    Ben benieuwd watjulkie vinden van een echt Amerikaanse base-ballmatch!
    Ik lees het ongetwijfeld binnenkort!!
    Ik begrijp dat het bij vlagen echt winterweer is, dus dikkere jas en handschoenen aan!! Pas goed op jullie zelf!!!
    We houden contact!
    Groetjes uit “warm” Velp, het is hier 10 graden!
    Tom.
  4. Andrea van Dijk:
    20 december 2018
    Prachtig die muurschilderingen van Einstein en Ghandi en Moeder Teresa! En heel bijzonder die carparks. Ben wel benieuwd hoe dat werkt....
  5. Emile Verstraelen:
    20 december 2018
    Ik zie wel, het is weer fantastisch in jullie tweede thuis: NY!
    Ga vooral door met jouw verhalen daarover, dan kunnen wij meegenieten van de trip.
  6. Miep Haanen - Gordebeke:
    20 december 2018
    Wat een avontuur. Geniet van de wedstrijd en veel plezier nog samen.
  7. Adrie Maitimu:
    22 december 2018
    Heerlijk genieten weer van jullie verhalen en foto's