Windvangen in de Big-Bus

22 december 2023 - Manhattan, New York, Verenigde Staten

Vrijdag 22 december 2023.

Het is vandaag een feestdag🥳 want we vieren onze 45-jarige trouwdag. En wat doe je dan? Je neemt de bus, en wel de Big-Bus🚌. Na al die stappen die we de afgelopen twee dagen hebben gemaakt is het de hoogste tijd om het vandaag wat rustiger aan te doen. We nemen de subway🚇 vanaf station 15th Street/Prospect Park, twee straten verwijderd van “ons huis”.

Op weg naar de subway 🚇
We hebben enkele weken geleden thuis al een metrocard aangeschaft waarmee we gedurende 7 opeenvolgende dagen onbeperkt gebruik kunnen maken van de metro🚇. Zodra we de eerste keer de kaart hebben “geswiped” begint de eerste van 7 dagen.
De F-train brengt ons naar station 42nd Street waar we weer bovengronds gaan en via het altijd drukke Times Square richting de gigantisch grote M&M’s-store lopen. Daar start nl. de Big Bus aan de Hop-On/Hop-Off Downtown Tour. We hebben, ook enkele weken geleden, thuis een kaart aangeschaft waarmee we, ook weer onbeperkt, gedurende 5 achtereenvolgende dagen attracties kunnen bezoeken. De Big Bus🚌is nummer 1. We hebben al die keren dat we in NY zijn geweest nog nooit zo’n bustour gemaakt en we hebben vantevoren al besloten dat we niet gaan hop-on-hop-off-en maar gewoon blijven zitten en vanaf het bovendek in de buitenlucht te gaan genieten van de aan ons voorbijtrekkende sights.Daar zitten we dan
In eerste instantie valt het nog wel mee, maar na verloop van tijd wordt het toch wel behoorlijk frisjes🥶 op het bovendek in de buitenlucht. Maar…… wil je wat zien dan moet je er wat voor over hebben, dus niet zeuren maar genieten en foto’s maken. De hele rit duurt normaalgesproken anderhalf uur maar het drukke verkeer zorgt ervoor dat we zo’n twee uurtjes hebben zitten koukleumen. Maar we hebben wel genoten van alles wat we hebben gezien vanaf het bovendek. Het ziet er allemaal toch iets anders uit dan wanneer je over straat wandelt. En weer die blauwe lucht
We gaan even op temperatuur komen bij onze vrienden van Starbucks en na een half uurtje lopen we een paar straten omhoog naar het beginpunt van de Uptown Tour. Hope
We zijn nu toch enigszins gewend aan de kou🥶 dus kunnen we er rustig nog een tourtje aan vastplakken. Ook nu weer niet hop-on-hop-of-en maar gedurende ruim anderhalf uur zitten blijven en genieten van datgene wat aan ons voorbijtrekt.Grand Central Station

Als we verkleumd én verstijft uit de bus stappen moeten we eerst op gang komen alvorens we weer richting de subway🚇 lopen om de F-train richting huis te nemen. We hebben besloten om ergens in de buurt een eetgelegenheid te zoeken waar we gaan eten t.g.v. onze trouwdag. Maar voordat we gaan eten lopen we nog even binnen bij Butterfly Bakeshop om iets lekkers voor bij de koffie te kopen. Want bij feest hoort gebak.

Butterfly Bakery We kiezen de Applepie Cheesecake en de Brownie Cheesecake. Dan gaan we op zoek naar een restaurant en we komen uit bij Elora’s een Mexicaans Restaurant. Topkeuze! Elora’s Restaurant
Prima eten, leuke ambiance, prettige bediening, kortom; TOP! Alleen een probleem, het eten is gewoon veel te veel. En zo komt het dat we naar buiten gaan met een grote tas gevuld met bakjes waarin het overgebleven eten zit. Dat is hier de gewoonste zaak van de wereld, heb je eten “over” dan krijg je het mee naar huis. Je hoeft er zelfs niet om te vragen. “Doggybags”
Wat een topdag hebben we beleefd vandaag. Een echte feestdag.

1. Ber en Annelies:
    24 december 2023
    Leeve Sonja en Lei, van herte proficiat met ogge 45ste trouwdaag! Op nao ut volgende lustrum!
    Fijne daag en vakantie nog!!!
  2. Wim en Marij:
    24 december 2023
    Alsnog van herte gefeliciteerd met ógge 45ste trouwdaag. Fijne vekansie vaerder.
  3. Marian mooijman:
    24 december 2023
    Leeve Sonja en Lei, van herte proficiat met och 45-jaorig huwelijk.
    Unne Hiele fijne daag
  4. Ad en Marij:
    24 december 2023
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag.
  5. Peter en Nelly Lamers:
    Gefeliciteerd met jullie 45 jarig
    huwelijksfeest.
    Op naar de 50.
    Maak er nog een paar leuke dagen van.
    Want voor jullie het weten staan jullie weer op de stoep van jullie appartement.
  6. Tom Posno:
    Hey Sonja en Lei,
    Vandaag dus echt de “big day”; de reden dat jullie al voor de zoveelste keer NY onveilig maken!
    Van harte gefeliciteerd en zie en lees dat jullie deze dag goed hebben gevierd met een sight- seeing tour; misschien wat frisjes, maar ik blijf jaloers op die prachtige blauwe luchten!
    Op het moment dat ik dit schrijf, is het weer hier alweer shit………………
    Een goed besluit van jullie feestdag met een feestetentje bij een Mexicaans restaurant; dankzij de “doggy-bag” kunnen jullie daar later nog eens van genieten, toch?
    Houden jullie je goed, tot het volgende verslag.
    Veel groetjes uit Velp, Tom.
  7. Elly en Jan:
    24 december 2023
    Van harte proficiat met ogge trouwdaag
    maak der ok ein fijn en gezellig Kerstfeest van
    geneet der van,
    hee is ut slech weer as de regen snee waas dan loog hee 2 meter snee.
    Gr Jan en Elly
  8. Joep:
    Van Herte Gefilliciteerd.
  9. Maria:
    Perficiat met och trouwdaag.🎊🎉
  10. Emile Verstraelen:
    24 december 2023
    Nogmaals proficiat en blijf genieten van the big Apple🍷
  11. Joyce:
    Van harte gefeliciteerd met jullie 45 jarig huwelijk
  12. Gonnie:
    24 december 2023
    Alsnog Perfisiat . Maar Det had ik auk al gedoan op FB. Wat schitterend met die bus. af en toe meug ‘t auk waal gemekkelik.
    Geneet maar lekker.
  13. Marion:
    25 december 2023
    Klinkt inderdaad als de perfecte feestdag! Van harte proficiat!
  14. Sanne Stevens:
    31 december 2023
    Lieve Sonja en Lei,

Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Wat een prachtige mijlpaal: 45 jaar!
    Ik ben even al jullie verhalen aan het bij lezen. Zo leuk allemaal. Geniet er nog maar van!