Maandag 15 juli 2013

15 juli 2013 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag zijn we wat later vertrokken vanuit Hazen dan eigenlijk de bedoeling was. Gisteravond kon het verhaal dat ik had geschreven nl. niet worden opgeslagen vanwege de haperende internetverbinding. Balen maar het is niet anders, dus vanmorgen nog maar eens het relaas op schrift gezet en uiteindelijk lukte het om het te plaatsen. Het ontbijt nuttigen we op de kamer omdat we vanwege het nog te publiceren verhaal zo min mogelijk tijd willen verliezen. En dus gaan we vandaag iets later dan normaal op weg en wordt het een autodag. We rijden over de 70 oost tot Forest City en van daaruit over de 1 noord naar Wynne waar we Chevy op de parkeerplaats van de plaatselijke Walmart zetten. Er hangen donkere wolken boven Wynne en als we bij Walmart binnen zijn valt de regen met bakken naar beneden. Goede timing! We moeten vandaag onze watervoorraad aanvullen maar zoals altijd als we bij Walmart zijn belanden er meer spullen in de winkelwagen. Nadat we de boodschappen hebben afgerekend en vervolgens in de kofferbak van de auto hebben geladen, rijden we naar de overkant van de weg naar Kelly's Restaurant waar we de lunch gebruiken. Daarna rijden we weer terug via de 1 zuid tot Forest City en van daaruit gaat het over de 40 oost richting Memphis, Tennessee. Regelmatig valt onderweg de regen met bakken naar beneden. Het zijn korte maar hevige buien en af en toe is er een mooie regenboog te zien. Onderweg zien we een overstekende schildpad en af en toe ligt er een dood gordeldier langs de kant van de weg. We rijden vandaag o.a. over gedeeltes van de Butterfield Trail en de Civil War Trail. Regelmatig zien we langs de kant van de weg grote waterbassins waar binnenkort de jonge rijstplantjes in gepoot zullen worden. We verlaten nu de staat Arkansas; een -wat natuur betreft- vrij groene staat, althans dat gedeelte wat wij hebben gezien. Er wordt veel soja, rijst, tarwe en maïs verbouwd en regelmatig zijn we door bosrijke gebieden gereden. Vaak zijn we ook leegstaande huizen en winkels tegengekomen waaruit duidelijk blijkt dat ook hier de economische crisis heeft toegeslagen. Zodra we in Memphis zijn rijden we naar het plaatselijke visitorcenter om zoveel mogelijk informatie te vergaren over wat er zoal te zien en te doen is. Dit keer treffen we een niet zo vriendelijke dame aan die er alleen maar op uit is om ons een motel aan te smeren. Ze gaat zelfs zover dat ze al telefonisch contact opneemt met een motel. Als ze in de gaten heeft dat we dat dus niet willen en dat we alleen maar informatie willen hebben heeft ze totaal geen interesse meer en draait ze zich om. Wat een vervelend mens! De eerste die we tegenkomen deze reis (en hopelijk de laatste). We zoeken zelf wel een overnachtingsplek uit, hebben we haar dus helemaal niet voor nodig. Met een stapel brochures verlaten we het visitorcenter en in eerste instantie gaan we buiten aan een tafel zitten om de folders door te nemen maar er komt weer een regenbui op ons af, dus gaan we snel in de auto zitten. Uiteindelijk besluiten we om naar Comfort Suites Memphis te rijden waar we zullen overnachten.
En dan gaan we morgen naar Graceland!!!! Trip van vandaag: vergeten te noteren........