Murfreesboro, Tennessee plus one hour extra

6 augustus 2016 - Murfreesboro, Verenigde Staten

Zaterdag 06 augustus 2016

Het ontbijt vanmorgen bestaat uit koffie en zoete broodjes en omdat er geen plek is om te zitten bij de receptie nemen we de spullen mee naar de kamer, no problem.
Omdat we al vrij vroeg alle spullen in Dodge hebben geladen gaan we naar de even verderop gelegen WalMart om wat noodzakelijke spullen aan te schaffen die op ons boodschappenlijstje staan. Bij het afrekenen moet ik mijn ID laten zien vanwege de aanschaf van blikjes Miller Highlife.
De definitieve trip van vandaag begint zo rond de klok van 11.00 uur en na een tijdje cruisen over the highway houden we een benenstrekkenpauze gecombineerd met koffiepauze. Kroger's is de aangewezen plek hiervoor. Het is een supergrote supermarkt met vloeren die blinken als spiegels. We lopen op ons gemak door de gangen en bekijken het aanbod. Er is een indrukwekkende diepvriesafdeling met een hele gang waar alleen maar ijs in de vriezers ligt. Het enige, maar zeker niet onbelangrijke, minpunt is dat Kroger's geen restrooms for customers heeft.
Daarentegen is er wel een Starbucks en dus: koffie. Naast Kroger's ligt een filiaal van Lowe's, een gigagrote zaak die een beetje (een heel klein beetje!) vergelijkbaar is met Karwei, maar waar véééél meer verschillende artikelen verkocht worden. We rijden met Dodge naar de ingang van Lowe's. Jawel rijden, want lopen is hier absolutely not done! Bingo! Er zijn restrooms. We neuzen nog even rond; er zijn mooie spullen verkrijgbaar voor redelijke prijzen.
We vervolgen onze route over de 70 west richting Murfreesboro. Het feit dat we gisteren al een hotel hebben gereserveerd zorgt voor een rustig gevoel.
We arriveren in een andere tijdzone en hebben vandaag een uurtje extra te besteden. Zoals gezegd rijden we over de highway en hebben we TomTom geprogrammeerd om snelwegen te vermijden. Daarom rijden we nu over een mooie weg met een heel afwisselend landschap. Veel maisvelden aan de ene kant en sojavelden aan de andere kant. Links en rechts staan af en toe geweldig mooie mansions, meestal ook nog op een heuvel om het allemaal nog dramatischer te maken. Een eindje verder is het een fikse puinzooi en staan er slecht onderhouden trailers. Het is duidelijk zaterdag want we zijn tientallen Garage-sale en Yard-sale bordjes tegengekomen. Men verkoopt de spullen die niet meer nodig zijn.
Wat ook heel duidelijk is is dat de mensen hier blijkbaar heel gelovig zijn want elke paar honderd meter ligt er wel een kerk.
De temperatuur loopt  in de loop van de dag op tot royaal 90 graden Fahrenheit.
Om ongeveer 16.30 uur arriveren bij Microtel Inn & Suites waar we enorm hartelijk welkom worden geheten door een enthousiaste oudere dame. Ze is blij dat ze gasten heeft die een mooie naam hebben want altijd maar Jones, Smith en Roberts gaat op den duur vervelen. Ze is very, very happy want wij zijn de eerste gasten uit the Netherlands die hier verblijven. Lucky us! We krijgen de sleutel van kamer 116. Buiten staat een bagagekar die we gebruiken om alle spullen in één keer op de kamer te krijgen. Vandaag is een mooie gelegenheid om koffer nummer 1 in te pakken met datgene wat we tot nu toe hebben verzameld en we hier niet nodig hebben. Het uiteindelijke resultaat is een gewicht van 16,5 kilogram. Afsluiten, bagageriemen er omheen en dan gaat koffer nummer 1 in de (nog lege) koffer nummer 2.
Eten doen we ook vandaag weer bij Cracker Barrel want we hebben geen zin om Dodge uit de slaapstand te halen. In tegenstelling tot gisteren hoeven we alleen maar de weg over te steken.Het is enorm druk want we moeten vijf minuten wachten tot er een tafel vrij is voor "Sonja, party of two!".
De vriendelijke waitress die onze bestelling komt opnemen en om de haverklap de glazen met icetea (unsweatened) were you're from? Wow! The Netherlands.......
Het valt haar op dat we alles hebben opgegeten. In onze ogen niets bijzonders want je moet alles opeten wat je op je bordje krijgt. Ze heeft ons nog een nuttige tip: You'll have to visit Franklin, Tennessee, that's where I come from.
Ze wenst ons een "Safe trip" en ze zal voor ons prayen. Mooi!
Terug in het hotel, plan de campagne opstellen voor morgen.
Ondanks weinig activiteiten (behalve shoppen) is het een topdag geweest en zijn we weer enorm vriendelijke mensen tegengekomen.

1. Tom Posno:
    7 augustus 2016
    Hi Sonja en Lei,
    Wat kan jullie nu nog gebeuren; er is zelfs al iemand die voor jullie zal bidden: wat wil je nog meer?
    Ikzelf heb de staatsexamens er op zitten en ga dinsdag met vakantie naar Hongarije en Boedapest. Als ik dus me niet meer zo regelmatig meld, dan weet je hoe het komt!!
    Heel veel plezier verder en groetjes uit Velp,
    Tom.
  2. Karl Hans en Annie:
    7 augustus 2016
    Ha Sonja en Lei,

Zo te zien genieten jullie weer enorm van jullie vakantie en wij met jullie mee.
    Maak me wel een beetje zorgen over die liters koffie die jullie drinken .
    Wij (karl_hans en ik) wensen jullie nog een supertijd en veel veilige kilometers.