Voorbereidingen? Voorbereidingen!

11 juli 2015 - Venlo, Nederland

Zondag 28 juni 2015. De zomervakantie komt langzamerhand dichterbij. Nog 3 weken werken (voor mij althans) en dan kan het ultieme genieten weer beginnen. 5 weken even helemaal niets moeten. 5 weken geen wekker die om 05.20 uur irritant rammelt om je ruw uit je slaap te halen. 5 weken geen ma-di-do-vr van 07.30 uur tot 16.00 uur doorbrengen op kantoor. 5 weken.........

Eerlijk is eerlijk; ik heb nog geen enkele bijdrage geleverd aan het samenstellen van onze 4-weekse reisroute per camper door Canada. Lei daarentegen is al geruime tijd bezig met het doorspitten van de in onze eigen reisbibliotheek aanwezige boeken, brochures, atlassen enz. zodat we de meest interessante bezienswaardigheden niet zullen missen.

Zaterdag 11 juli 2015.  Nog 1 werkweek en dan luiden we de vakantie in. Het wordt een week van de laatste loodjes zoals Esta-toestemming regelen voor het geval we toch nog besluiten een bezoek te brengen aan de USA (bij het aanvragen vooral geen O invoeren!!!!); voorbereidende kofferinpakwerkzaamheden; selectie maken van mee te nemen reisboeken en roadmaps; TomTom up-to-date maken en adressen invoeren van eerste overnachtingshotel en camperverhuurstation; ruimte vrij maken op de iPad voor de ongetwijfeld massa's foto's die gemaakt gaan worden; etc.  In ieder geval is de koffer met de benodigde camperspullen al gepakt, dus het begin is gemaakt. De anti-slipmatjes, de vliegenmepper, de klompjes voor aan de binnenspiegel, de 3weg-stekkerdoos en meer van die onmisbare spullen die in Canada en de USA absoluut niet te verkrijgen zijn........   Momenteel is er nog steeds geen sprake van holidaymood maar waarschijnlijk verandert dat in de loop van de week als de vertrekdatum steeds dichterbij zal komen. De tijd van vier weken voor vertrek al in de reiszenuwen zitten ligt ver achter ons. Omdat het weer geruime tijd is geleden dat we via dit medium de thuisblijvers op de hoogte hebben gebracht van onze avonturen overseas en om te checken of alles nog werkt zoals het behoort te werken gaat dit pre-canadian-prairies-and-more-verslag de digitale snelweg op.

1. Corne van Rhee:
    11 juli 2015
    Fijn. Miste jullie verhalen al. Kijk uit naar de rest van jullie avonturen.
  2. Marij en Herman:
    11 juli 2015
    Wij verheugen ons al op jullie geweldige reisverhaal! Op deze manier reizen we een beetje met jullie mee.
    Lieve groeten,
    Marij en Herman
  3. Jeanne:
    12 juli 2015
    Ik verheug me er weer op om iedere dag jullie verhaal je lezen.
    groetjes
    Jeanne
  4. Nel smolenaars:
    12 juli 2015
    Geweldig, wat jullie weer in het vooruitzicht hebben. Op deze digitale manier blijven wij op de hoogte van jullie belevenissen.
    Groetjes
    Jan en Nel
  5. Andrea van Dijk:
    17 juli 2015
    Leuk, ben heel benieuwd naar jullie belevenissen!
  6. Wim Spaubek:
    18 juli 2015
    Hallo Sonja en Leo,

We wensen jullie een super reis. En vergeet niet de voorpret is de mooiste pret.

Tilly en wim
  7. Rio:
    19 juli 2015
    Ha Sonja & Lei,
    Bedankt voor de uitnodiging, ik ga jullie verhalen zeker volgen!
    Canada, met de camper, mijn droom! Zo'n reis wil ik ook maken als Dion wat ouder is!

Ik wens jullie een hele mooie reis toe, benieuwd naar jullie verhalen!!

Geniet ze,

Liefs Rio & Dion