Voorbereidingen? Voorbereidingen!

11 juli 2015 - Venlo, Nederland

Zondag 28 juni 2015. De zomervakantie komt langzamerhand dichterbij. Nog 3 weken werken (voor mij althans) en dan kan het ultieme genieten weer beginnen. 5 weken even helemaal niets moeten. 5 weken geen wekker die om 05.20 uur irritant rammelt om je ruw uit je slaap te halen. 5 weken geen ma-di-do-vr van 07.30 uur tot 16.00 uur doorbrengen op kantoor. 5 weken.........

Eerlijk is eerlijk; ik heb nog geen enkele bijdrage geleverd aan het samenstellen van onze 4-weekse reisroute per camper door Canada. Lei daarentegen is al geruime tijd bezig met het doorspitten van de in onze eigen reisbibliotheek aanwezige boeken, brochures, atlassen enz. zodat we de meest interessante bezienswaardigheden niet zullen missen.

Zaterdag 11 juli 2015.  Nog 1 werkweek en dan luiden we de vakantie in. Het wordt een week van de laatste loodjes zoals Esta-toestemming regelen voor het geval we toch nog besluiten een bezoek te brengen aan de USA (bij het aanvragen vooral geen O invoeren!!!!); voorbereidende kofferinpakwerkzaamheden; selectie maken van mee te nemen reisboeken en roadmaps; TomTom up-to-date maken en adressen invoeren van eerste overnachtingshotel en camperverhuurstation; ruimte vrij maken op de iPad voor de ongetwijfeld massa's foto's die gemaakt gaan worden; etc.  In ieder geval is de koffer met de benodigde camperspullen al gepakt, dus het begin is gemaakt. De anti-slipmatjes, de vliegenmepper, de klompjes voor aan de binnenspiegel, de 3weg-stekkerdoos en meer van die onmisbare spullen die in Canada en de USA absoluut niet te verkrijgen zijn........   Momenteel is er nog steeds geen sprake van holidaymood maar waarschijnlijk verandert dat in de loop van de week als de vertrekdatum steeds dichterbij zal komen. De tijd van vier weken voor vertrek al in de reiszenuwen zitten ligt ver achter ons. Omdat het weer geruime tijd is geleden dat we via dit medium de thuisblijvers op de hoogte hebben gebracht van onze avonturen overseas en om te checken of alles nog werkt zoals het behoort te werken gaat dit pre-canadian-prairies-and-more-verslag de digitale snelweg op.