Zaterdag 03 Augustus 2013

3 augustus 2013 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Omdat het ons zo goed bevalt in de Days Inn in Englewood en vanwege het feit dat we maar een half uurtje verwijderd zijn van de luchthaven van Denver besluiten we om ook de laatste nacht hier door te brengen. Waarom zouden we vandaag de bagage weer in de auto laden en vervolgens op zoek gaan naar een ander onderkomen in de omgeving van de luchthaven als het hier goed is. We hebben vanmorgen een half uurtje langer de tijd om gebruik te maken van het ontbijt, namelijk tot 09.30 uur. Het ontbijt is goed; er is een ruim aanbod; brood, bagels, muffins, toast, wafels, cereal, fruit en uiteraard koffie, melk en jus. Helemaal prima! Na het ontbijt gaan we naar de juffrouw achter de balie en vertellen haar dat het ons hier zo goed bevalt dat we nog een nachtje willen blijven. Dat vindt ze fijn en we krijgen de kamer voor dezelfde (coupon)prijs als gisteren. Ze maakt meteen alles in orde en dus hebben we vandaag een rustige dag want we hoeven nu eens niet op zoek naar een onderkomen. We kunnen lekker hier blijven.
Vandaag staat er geen cultuur en geen natuur op het programma. Vandaag staat in het teken van het zoeken naar een kapper. Onze eigen hairstylist begint nl. vandaag aan zijn welverdiende vakantie en aangezien de laatste knipbeurt al weer een dikke vier weken geleden heeft plaatsgevonden en het haargroeiproces niet stil is blijven staan is de tijd rijp voor een bezoek aan een salon. En zeg nou zelf, wanneer krijg je de kans om in de USA naar de kapper te gaan. Als eerste gaan we naar de Park Meadows Mall in de directe omgeving van het hotel. Het is een werkelijk prachtig winkelcentrum met dito winkels. We kunnen stellen dat we in al die jaren dat we shoppingmalls in the States hebben bezocht nog nooit zo'n mooie hebben gezien. Mooi gebouw, mooi aangelegde groenvoorzieningen, mooie winkels. En twee kappers! Een filiaal van Tony & Guy en als ik hier vraag of ze wellicht tijd nebben om mijn haren te knippen, krijg ik een bevestigend antwoord en meteen de prijs doorgegeven: $ 64 . Kassa!! Nee, bedankt! Verder maar weer. Bij JC Penney is ook een mogelijkheid maar de juffrouw die mij (eventueel) op de planning moet/kan/wil zetten is met een verschrikkelijk greekgezicht quasi druk bezig met haar computer en kijkt niet op of om. Na een tijdje denk ik; bekijk het maar! en wandelen we op ons gemak verder door het werkelijk onvoorstelbaar mooie winkelcentrum. Na een aantal uren hebben we er genoeg van en zoeken we de auto op. We rijden naar een andere shoppingmall die zo'n kleine 20 mijl verder richting downtown Denver ligt in Cherry Creek. maar dat is niet zo'n succes want hier liggen voornamelijk de grote warenhuizen zoals Macy's, Dillards, JC Penney, Nordstrom etc. En omdat de vermoeidheid langzaam maar zeker begint toe te slaan besluiten we rechtsomkeer te maken en terug te rijden naar het Days Inn Motel. Vandaag gaan we niet buiten de deur eten maar plunderen we de koelkast. Omdat het "kapperprobleem" mijn gemoedstoestand danig beïnvloedt, stappen we weer in de auto en rijden vervolgens naar het een kleine mijl verderop gelegen winkelcentrum. Ondertussen komen donkere wolken vanuit Colorado Springs onze kant op drijven. Er wordt al geruime tijd op radio en tv gewaarschuwd dat er zeer zwaar weer op komst is en er zijn tornadowaarschuwingen voor een aantal gebieden rondom Denver. Afwachten maar, er zit niks anders op. Aangekomen bij het kleine winkelcentrum parkeren we Chevy en zien we op een winkelruit staan "Great Clips". Een kapper!! We gaan naar binnen en worden enthousiast begroet met "Hi! Welcome to Great Clips!". We informeren of onze coiffures gefatsoeneerd kunnen worden en gelukkig kan dat. Als eerste kan ik plaatsnemen en worden door hairdresser nr. 1 m'n haren gewassen en wordt er vervolgens in samenspraak een knipplan opgesteld. De hairdresser gaat aan de slag en constateert heavy hair. I know! Het is heel gezellig in de salon en hairdresser nr. 2 begint al met het vegen van de vloer terwijl hairdresser nr. 3 ondertussen Lei onder handen neemt, althans zijn kapsel. Mijn behandeldame heeft pijn aan haar voeten; ze heeft nieuwe schoenen aan, ondanks de waarschuwingen van haar collega om deze niet aan te doen op een dag dat je meer dan 6 uur moet staan. Wat mij betreft kan ze ze rustig uit doen, maar dat doet ze toch maar niet. Over een half uurtje sluit de zaak en dan gooit ze ze uit (dan is de vloer ook helemaal geveegd). Binnen no time zien we er weer enigszins toonbaar uit, althans wat betreft onze kapsels. Het is natuurlijk niet van die kwaliteit als die van onze eigen hairstylist, dat spreekt voor zich! Maar nood breekt wet in dit geval. We mogen p.p. $ 14 betalen voor het knippen en ik nog extra $ 4 voor het shampooën. Dat is een andere prijs dan bij Tony & Guy! Bij Tony & Guy was de saloninrichting erg "glamour en bling bling" en waren de hairdressers erg opgedirkt en "plastic". Bij Great Clips heb je het gevoel dat je bij de kapper om de hoek bent. Zo'n zaak van doe maar gewoon. En dat alles bepaalt natuurlijk mede de prijs. Ik ben helemaal happy!
Als we buiten komen waait het ondertussen stevig en de lucht ziet er dreigend uit. Gelukkig is het motel dichtbij en zodra we weer veilig en wel in onze motelkamer zijn zien we als we uit het raam kijken dat vanuit Colorado Springs een enorm dreigend uitziende donkere lucht met grote snelheid onze kant uit komt. Ik besluit even naar buiten te gaan en hiervan een foto te maken. In de gang staan een paar mensen te praten in de deuropening van een van de kamers en als ze me vragend aankijken vertel ik hen dat er een big black cloud in aantocht is waar ik een foto van ga maken. Meteen gaan ze allemaal (opa, oma, zoon, schoondochter en twee kleinkinderen) met hun fototoestel in de aanslag mee naar buiten. Omdat het me op een gegeven ogenblik toch wel al te dreigend begint te worden ga ik terug naar de kamer. Lei gaat ook even poolshoogte nemen buiten. Op de parkeerplaats recht tegenover het raam van onze kamer staat een kleine vrachtwagen waar de chauffeur nog in de cabine zit. Hij is duidelijk aan het wachten op iets of iemand. Het is een perzikenfabrikant want dat staat op zijn vrachtwagen vermeld; "peach factory". Na een tijdje rijdt er een pick-up truck de parkeerplaats op en gaat naast de perzikenfabrikant staan. De beide chauffeurs kennen elkaar want er volgt een hartelijke begroeting. Dan worden er lege perzikendozen vanuit de pick-up overgeheveld in de kleine vrachtwagen. Duidelijk een zakelijke transactie en het blijkt maar weer eens dat er altijd wel iets te zien is als je uit het raam van je motelkamer kijkt. En dan is het 19.00 uur en begint het te regenen. Eerst flink en dan valt het water met containers naar beneden. De perzikenfabrikant rijdt ondertussen langzaam de parkeerplaats af. Zou hij dat wel doen? Lijkt me niet zo verstandig want behalve dat de regen naar beneden komt vallen stormt het ook nog eens verschrikkelijk en om het feest helemaal compleet te maken dondert en bliksemt het ook nog. We kunnen de overkant van de weg niet meer zien maar we zien wel het silhouet van de kleine vrachtwagen van onze perzikenfabrikant. Het is hem blijkbaar toch te link om nu de weg op te gaan en hij parkeert zijn wagen weer tegenover het raam van onze kamer. Na een tijdje springt hij uit de cabine en rent richting de lobby. Dat is ook prettiger zitten op dit moment dan in een auto. De regen veroorzaakt een woestkolkende rivier die richting de lagergelegen weg aan de overkant stroomt. Gelukkig ligt ons motel op een heuvel zodat het water in ieder geval weg kan. Dit hele spektakel duurt tot 21.00 uur en dan zien we in de verte weer langzaam de lichtjes van de stad tevoorschijn komen en worden ook de bergen weer zichtbaar. Onze perzikenteler stapt weer achter het stuur en gaat op weg. Op tv komen langzaam maar zeker steeds meer beelden van en berichten over plaatsen waar enorm veel schade is aangericht door de storm, de regen- en de hagelbuien. Dan zijn wij er heel erg goed van af gekomen en kunnen we opgelucht zijn dat er niks ernstigs gebeurd is. De enige die er minder goed van af is gekomen is de eigenaar van de kleine jeep zonder deuren die ook op de parkeerplaats staat. Hij heeft duidelijk een geval van waterschade.Wat een dag! De mooiste shoppingmall tot nu toe gezien; de haren netjes geknipt en als toetje een onvoorstelbaar hevig noodweer meegemaakt. Het kan niet op.Trip van vandaag: 34,7 mijl

1. Patrick Holthuijsen:
    7 augustus 2013
    Ben benieuwd naar jullie USA coupe.
  2. Angeline Geeraets:
    7 augustus 2013
    Ook deze ervaringen maken een reis extra speciaal:)!