Wal*Mart it is

26 juli 2017 - Burley, Idaho, Verenigde Staten

Woensdag 26 juli 2017

Na al dat overweldigende natuurschoon dat tot nu toe over ons heen is gekomen is het vandaag een dag om boodschappen te doen. En waar doen we dat? Juist ja!
Na een goed ontbijt verlaten we Super 8 Motel in Twin Falls en volgen de instructies op van de meneer in onze TomTom. Hij brengt ons naar onze favoriete spending-our-dollars-location: Wal*Mart. Always feels like home.
We sjouwen de hele winkel door en uiteraard verdwijnen er zo nu en dan wat spullen in onze winkelwagen. Onvoorstelbaar dat je hier voor nog geen $20 een paar Wrangler jeans kunt aanschaffen. Maar niet alleen dat, ook andere spullen die we ABSOLUUT nodig hebben zijn bijzonder aantrekkelijk geprijsd.
Wachtend op het bankje bij de fitting room raak ik in gesprek met een aardige dame. Haar kleindochter van 13 jaar past skinny jeans (maatje 3!) en komt af en toe naar buiten om te showen. Mevrouw vertelt dat ze haar kleindochter opvoedt sinds deze op 4-jarige leeftijd bij haar is komen wonen. Ze vindt de kledingkeuze eigenlijk niet zo bijzonder maar is van mening dat ze moet kunnen genieten, kind moet kunnen zijn, zo lang als het kan. It's important that she's happy.  Lei komt naar buiten om de Wrangler jeans te showen en krijgt van ons beiden een dikke thumbs up!
Uiteraard de vraag waar we vandaag komen en als ik zeg from the Netherlands vertelt ze dat haar moeder in 1955 vanuit Denemarken naar de USA is gekomen. Mevrouw woont sinds 10 jaar met haar kleindochter hier in Twin Falls. In het verleden woonde ze in Utah en mocht ze haar familie en vrienden willen bezoeken dan is dat geen enkel probleem omdat het slechts a 5-hour drive is. No problem! Afstanden zijn in dit land geen enkel probleem. Ze geeft ons nog wat toeristische tips en dan nemen we afscheid van elkaar. Toevallige ontmoetingen maken reizen heel bijzonder.
Na 3,5 uur shoppen houden we het voor gezien, laden we de boodschappen in de auto en gaan we op weg naar Shoshone Falls (een tip van de aardige dame).
We betalen $3 entree en rijden via een slingerende weg de canyon in. We parkeren onze auto en gaan eerst picknicken (Mexicaans) in het mooi aangelegde park op een heuvel met een schitterend uitzicht op de waterval. Het grote genieten.
Tijd om te wandelen en de Shoshone Falls eens van dichterbij te gaan bekijken. Het is een prachtige grote waterval die men hier vergelijkt met de Niagara Falls, maar dan ietsje (!) kleiner. De camera's moeten hard werken en dat betekent vanavond weer selecteren, selecteren, deleten.
Na al dit moois vervolgen we onze korte trip van vandaag en arriveren we in Burley (Heyburn) waar onze keuze is gevallen op het BudgetMotel. De naam vermoedt een bugetachtig onderkomen maar niets is minder waar. Het is een prima motel en we beschikken over een grote, schone kamer die slechts drie meter verwijdert ligt van de plaats waar Cherokee overnacht. Dat komt goed uit want we willen de bagage en de boodschappen ordenen. Tegenover onze kamer ligt de pool waar zelfs een soort van liftinstallatie aan de rand staat om minder valide mensen op een stoel in het water te helpen. Dus absoluut geen budget onderkomen.
Onze buren zijn woest uitziende maar supervriendelijke stoere bikers met grote snorren en leren jasjes. Ze hebben prachtige motoren die glimmen als nieuw.

1. Tom Posno:
    28 juli 2017
    Ha Sonja en Leo,
    Jullie zijn nu al bijna twee weken in het land van Trump; de tijd gaat toch snel!
    Veel afwisseling in deze dag: "shopping and walking" en allebei lijkt jullie goed te bevallen, lees ik!
    Leuk dat veel Amerikanen geen weet hebben van West-Europa; voor velen van hen ligt Kopenhagen inderdaad ergens in Holland!!
    Rust even lekker uit en tot morgen!
    Groetjes uit Velp,
    Tom.
  2. Andrea van Dijk:
    5 augustus 2017
    Prachtig, die Shoshone falls!